تولید ۹۰ درصد کتب درسی با کاغذ ایرانی

یک تولیدکننده دفتر و دفترچه گفت: امسال ۹۰ درصد کتب درسی مدارس در کشور با کاغذ ایرانی تولید شده است.

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری سلامت،«مسعود رمضان پور» در برنامه تابلوی واردات رادیو اقتصاد افزود: این نخستین سالی که ۹۰ درصد کاغذ مورد استفاده برای تولید کتب درسی مدارس در کشور از نوع کاغذ ایرانی بوده است.

وی همچنین با بیان اینکه بخش عمده کاغذ مورد نیاز کشور از محل واردات تامین می‌شود، اظهارداشت: در حال حاضر کاغذ مورد مصرف برای تولید دفتر و دفترچه در داخل اغلب کاغذ خارجی است.

این تولیدکننده دفتر و دفترچه با اشاره به اینکه ایران در تولید دفتر ۱۰۰ درصد خودکفاست، گفت: متاسفانه کاغذ در کشور گران به دست تولیدکنندگان دفتر و دفترچه می‌رسد.

وی در ادامه افزود: بهترین تسهیلاتی که دولت می‌تواند به فعالان این حوزه ارائه دهد اینکه راه تهیه کاغذ را آسان کنند و در عین حال بازار کاغذ را ثابت نگهدارد.

رمضان پور با اعلام اینکه در حال حاضر تولید کنندگان دفتر و دفترچه در کشور برای تهیه کاغذ بسیار مشکل دارند، اظهارداشت: واحدهای تولیدی در این حوزه نسبت به دو ماه پیش ۴۰ درصد کاغذ را گران‌تر در حال خرید هستند.

وی یادآورشد: هر ساله با شروع سال تحصیلی بازار لوازم تحریر و نوشت‌افزار جلوه ویژه‌ای پیدا می‌کند به گونه‌ای که روزهای پرتقاضای آن در ماه‌های انتهایی تابستان رنگ و بوی دیگری به خود می‌گیرد و هیجان خرید لوازم تحریر شوق وصف ناشدنی در کودکان ایجاد می‌کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha