امیرعبداللهیان: هیچ محدودیتی برای گسترش روابط با اردن قائل نیستیم

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در دیدار همتای اردنی در نیویورک گفت: هیچ محدودیتی برای گسترش روابط با اردن قائل نیستیم.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری سلامت،حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در ادامه رایزنی‌هایش در حاشیه هفتاد و هفتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک با «ایمن الصفدی» وزیر امور خارجه اردن دیدار و درباره موضوعات دوجانبه و تحولات منطقه به ویژه اوضاع فلسطین و قدس شریف گفت‌وگو کرد.

امیرعبداللهیان با برشمردن مؤلفه‌های مشترک در روابط و مناسبات خوب و برادرانه دو کشور، بر نگاه دولت سیزدهم برای توسعه مناسبات با کشورهای منطقه و همسایه تأکید کرد و افزود: جمهوری اسلامی ایران هیچ محدودیتی برای گسترش روابط با امان قائل نیست.

وی بر حمایت از مردم فلسطین نیز تأکید کرد.

وزیر امور خارجه ایران همچنین افزود: تجربیات ایران در زمینه مقابله با گروه‌های تروریستی در خدمت منافع ملت‌های مسلمان است.
وزیر امور خارجه اردن نیز در این دیدار اظهار داشت: جهان اسلام شاهد برخی چالش‌ها است که باید از طریق گفت‌وگو حل و فصل شود. گفت‌وگو بین کشورهای منطقه هم به مصلحت مردم و ملت‌های مسلمان است و هم به تحکیم روابط بین دولت‌های منطقه منجر می‌شود.

وی افزود: مقامات ارشد اردن همواره ما را به گسترش روابط با کشورهای مسلمان منطقه از جمله جمهوری اسلامی ایران توصیه می‌کنند.

طرفین در این دیدار بر اهمیت گفت‌وگو و همکاری منطقه‌ای نیز تأکید کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha