کنگره بین المللی هوش مصنوعی در علوم پزشکی در دی ماه برگزار می شود

دانشگاه علوم پزشکی هوشمند از برگزاری کنگره بین المللی هوش مصنوعی در علوم پزشکی در دی ماه خبر داد.

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت، بنا بر اعلام دانشگاه علوم پزشکی هوشمند، ایجاد زبان مشترک میان رشته ای مابین متخصصین مختلف بالینی و علوم محاسبات با استفاده از برگزاری مدارس تابستانی، ژورنال کلابها و جشنواره های دانشجویی یکی از ویژگی های مهم این کنگره است.

بر اساس این گزارش، هوش مصنوعی موضوعی است که در سالهای اخیر مورد توجه سیاستمداران و پژوهشگران سراسر دنیا قرار گرفته است. استفاده روزافزون از ابرازهای هوشمند از یک سو و ظهور گفتمان هوش مصنوعی در لسان دولتمردان از سوی دیگر منجر شده است تا این علاقه و توجه دوچندان شود.

در این بین کمیته تعالی هوش مصنوعی در علوم پزشکی در راستای اجرای سیاست ها و برنامه های تعالی AIMS درصدد است برنامه های ترویجی خود را در سطح محققان علاقه مند به هوش مصنوعی در علوم پزشکی در سراسر کشور توسعه دهد. این در حالی است که بر اساس تصمیمات سیاسی ایران بایستی بتواند تا سال 1410 جزو 10 کشور برتر این حوزه در سراسر جهان باشد و از طرف دیگر هدف اصلی تعالی هوش مصنوعی کسب درآمد بالای چهار بیلیون دلار در علوم پزشکی با استفاده از تکنیک های هوش مصنوعی می باشد.

یکی از فعالیتها این کمیته برگزاری کنگره بین المللی هوش مصنوعی در علوم پزشکی با عنوان AIMS2022 در هفتم لغایت نهم دیماه سال جاری می باشد. هدف اصلی این کنگره برقراری ارتباط با محققین فعال و علاقمندان حوزه و نیز شناسایی نقاط ضعف، چالشها و فرصتهای پیش رو می باشد.

از این رو، کنگره بین المللی هوش مصنوعی در علوم پزشکی با اجماع متخصصین علوم محاسبات و بالینی بر پایه شش محور اصلی علمی استوار خواهد بود. این محور ها عبارتند از:

1. جمع آوری و آنالیز داده های پزشکی

2. پردازش سیگنالها و تصاویر پزشکی

3. دورا پزشکی، رباتیک و پزشکی شخص محور

4. سیستمهای مراقبتی هوشمند

5. بهینه سازی و هوشمند سازی صنایع مرتبط با علوم پزشکی و داروسازی

6. فلسفه و آینده پژوهی هوش مصنوعی در علوم پزشکی

گفتنی است، محورهای مذکور دارای زیر بخش های اساسی است که در تصویر زیر قابل مشاهده می باشد

یکی از ویژگی های مهم این کنگره ایجاد زبان مشترک میان رشته ایی مابین متخصصین مختلف بالینی و علوم محاسبات با استفاده از برگزاری مدارس تابستانی، ژورنال کلابها و جشنواره های دانشجویی می باشد تا شرکت کنندگان بتوانند حداکثر استفاده را از برنامه های کنفرانس داشته باشند.

در پایان امید آن میرود تا با برگزاری این کنگره محققان بتوانند با علوم میان رشته ایی بطور کامل آشنایی پیدا کرده و با متخصصین داخلی و بین المللی این حوزه ارتباط برقرار کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha