تاکید رئیس شورای شهر تهران برساماندهی بافت فرسوده در پایتخت

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: بسیاری از تصمیم‌ها و اقدامات تشویقی درخصوص بازسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده از بسیاری جهات به دلیل نبود منابع و وجود بوروکراسی‌ اداری ابتر مانده است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت، مهدی چمران درجلسه هم اندیشی آسیب شناسی درحوزه بافت فرسوده شهر تهران گفت: بسیاری از تصمیمات و اقدامات تشویقی درخصوص بازسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده از بسیاری جهات به دلیل نبود منابع و وجود بوروکراسی‌های اداری ابتر ماند و موجب شد زخم بافت‌های فرسوده بر تن تهران مجروح همچنان باقی بماند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران افزود: در دوره‌های گذشته مصوب شد تا میزان بازسازی در تهران ۱۰ درصد باشد که با وجود این نرخ تعیین شده در همان زمان میزان این اقدامات به ۱۲ درصد رسید.

چمران با بیان اینکه میزان بازسازی، ترمیم و نوسازی بافت‌های فرسوده در مقایسه با حجم فعلی آن در پهنه شهری روز به روز در حال افزایش است، گفت: افزایش این حجم از بافت فرسوده در تهران و آن دو درصد مازادی که در این خصوص انجام شد، کارساز نبوده و به تعداد و حجم ساختمان‌های فرسوده و بافت فرسوده اضافه شد که این موضوع یکی از مهم‌ترین دغدغه‌ها و چالش‌های مدیریت شهری است.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران افزود: لازم است در ابتدا بدانیم که ساختمان‌هایی که در بافت‌های فرسوده قرار دارند، دارای استاندارد و ایمنی لازم نیست.

بنا براعلام سایت شهر، چمران گفت: بسیاری از ساختمان‌هایی که در این حلقه قرار دارند با کوچک‌ترین ارتعاش و لرزه‌ای تخریب خواهند شد که منجر به آسیب‌های جدی جانی می‌شوند، خطر به‌طور ذاتی با بافت‌های فرسوده عجین شده است و باید به سرعت اقدامات ضروری در این زمینه انجام شود.

انتهای پیام

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha