مدیرکل بیمه سلامت لرستان گفت: ۶ هزار زوج نابارور این استان از خدمات درمان نازایی بیمه سلامت بهره مند هستند و این سازمان تا۹۰ درصد هزینه‌های آنان را تامین می کند.

به گزارش خبرگزاری سلامت( طبنا) از لرستان، شاهدخت فتحی بیرانوند اظهار داشت: حدود سه هزار و ۴۲۸ نفر با نازایی اولیه و ۲ هزار ۵۶۱ نفر با نازایی ثانویه در سطح استان وجود دارد.

وی ادامه داد: تمامی زوج های نابارور تا پایان سن ۴۹ سالگی از دریافت خدمات درمان ناباروری در همه بخش‌ها اعم از ویزیت، دارو ،تجهیزات، آزمایش ها، تصویربرداری و خدمات تخصصی تا سه دوره با پوشش ۹۰ درصدی سازمان بیمه سلامت برخوردار خواهند شد.

فتحی بیرانوند همچنین گفت: در بررسی‌های اولیه مشخص شد بیشترین زوجین به دلیل عدم تمکن مالی، نتوانسته اند از خدمات درمان ناباروری استفاده کنند که در این زمینه چند مورد از خدمات ناباروری از جمله آی یو اف،آی یو آی و میکرواینجکشن تحت پوشش قرار گرفته و در این زمینه با جهاد دانشگاهی استان و بیمارستان شفا خرم آباد جهت ارائه خدمات ناباروری قراردادی منعقد شده است.

وی تاکید کرد: بیمه شدگان روستایی و صندوق همگانی که به صورت رایگان تحت پوشش قرار دارند نیازی نیست از طریق نظام ارجاع برای استفاده از خدمات ناباروری مراجعه کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha