طرح «تقویت بنیان خانواده» در استان فارس به اجرا درآمد

مدیرگروه سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز از برگزاری کارگاه ۶ روزه تربیت مربی اجرای طرح «تقویت بنیان خانواده» با حضور کارشناسان سلامت روان استان فارس خبر داد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا)از فارس ، «فریبا رضایی» کاهش آسیب‌ های اجتماعی را یکی از مهمترین اهداف برنامه های معاونت بهداشت دانشگاه عنوان کرد و گفت: اعتیاد سرآغاز بسیاری از آسیب ‌های اجتماعی و ۵۵ درصد طلاق ‌ها در کشور ناشی از اعتیاد است؛ همچنین ۶۵ درصد از معضلاتی همچون همسر آزاری، ۳۰ درصد کودک ‌آزاری‌ها و ۲۵ درصد قتل ‌ها با موضوع اعتیاد ارتباط دارد.

او ادامه داد: با در نظر گرفتن نقش خانواده به عنوان قدرتمندترین کانون اثرگذاری و موثرترین مرکز برای ساماندهی اجتماعی و پیشگیری از اعتیاد، طرح «تقویت بنیان خانواده» برای گروه هدف نوجوانان ۱۱ تا ۱۴ ساله به همراه والدینشان در شهرستان های شیراز، مرودشت، کازرون و داراب در حال انجام است.

مدیرگروه سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز اظهار کرد: در همین راستا، کارگاه ۶ روزه تربیت مربی «طرح تقویت بنیان خانواده» با حضور ۲۵ کارشناس سلامت روان شهرستان های مجری برگزار شد.

رضایی افزود: در این طرح نشست های آموزشی به صورت بحث گروهی، پرسش و پاسخ، بازی و نمایش فیلم برای آموزش مهارت های زندگی نظیر مهارت قاطعیت، مهارت حل مساله، خودآگاهی و مهارت ارتباطی به نوجوانان و آموزش مهارت های فرزندپروری موثر به والدین برگزار می شود.

خبرنگار :جمشید غضنفری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha