بازدید کارکنان دانشگاه علوم پزشکی شیراز از موزه آثار دفاع مقدس

دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، از موزه آثار دفاع مقدس بازدید کردند.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) از فارس، به همت بسیج جامعه پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، جمعی از کارکنان دانشگاه و کارکنان بسیج جامعه پزشکی دانشگاه از موزه آثار دفاع مقدس واقع در بنیاد حفظ و نشر آثار دفاع مقدس فارس بازدید کردند.

رییس بسیج جامعه پزشکی استان فارس ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و دلاورمردی های رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس گفت: در بحبوحه جنگ تحمیلی و رویارویی ابرقدرتان جهان با کشورمان، فرزندان این مرز و بوم برای به ثمر نشستن آرمان های نظام مقدس جمهوری اسلامی و حراست از آن به پا خاستند و با فدا کردن جا خود، امنیت و آرامش را برای کشورمان به ارمغان آوردند.

سرهنگ «حسین صمصام» افزود: هشت سال دوران جنگ تحمیلی به همگی ما ثابت کرد که اگر فرهنگ جهاد و ایثار با محوریت امامت و ولایت باشد، نیرویی ایجاد می کند که هیچ دشمنی نمی تواند در برابر آن قَد علم کند.

کارشناس فرهنگی و مذهبی دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در حاشیه این بازدید گفت: شهدای ایران اسلامی افرادی اهل عمل و خلوص بودند و به همین دلیل سالیان سال حتی پس از شهادتشان نیز یاد و خاطره آنها جاودان مانده است.

حجت الاسلام والمسلمین «حجت اله نوایی» افزود: تقوا و عمل صالح شهیدان در طول هشت سال دفاع مقدس باعث شد پس از شهادت آنان، زندگینامه و راه و عمل این انسان های والامقام، الگو و سبک زندگی برای جوانان ما باشد و به همین دلیل است که مقام معظم رهبری فرمودند: زنده نگه داشتن یاد شهدا، کمتر از شهادت نیست.

مسوول آموزشی و عقیدتی بسیج جامعه پزشکی استان فارس با اشاره به اینکه بازدید از موزه دفاع مقدس باید متفکرانه و مدبرانه باشد، گفت: هر چیزی که از آن به عنوان میراث دفاع مقدس نام می بریم، متعلق به حرمت خون شهدا و ایثارگران است و ما وظیفه داریم که نسل نوجوان و جوان خود را با فرهنگ دفاع مقدس آشنا کنیم.

در این موزه، آثاری از دوران هشت سال دفاع مقدس شامل خودروها و ابزار و ادوات استفاده در جنگ تحمیلی، ماکت های عملیات های بزرگ دوران دفاع مقدس، سردیس، تصاویر، لباس و وسایل شخصی و وصیت نامه های شهدای دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم استان فارس به نمایش گذاشته شده است.

خبرنگار:جمشید غضنفری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha