جمع آوری۴۹ میلیاردتومان زکات در استان زنجان/ مسئولیت ما در قبال زکات سنگین است

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان زنجان گفت :  از محل جمع آوری زکات  ۴۹ میلیارد تومان زکات  ساماندهی شده است که ۹۶ درصد از این مقدار  با نظر مجریان زکات در امور محرومین هزینه شده است .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت(طبنا)زنجان ، حجت‌الاسلام محمدطه مهری مدیرکل  زکات کشور صبح روز پنجشنبه در جشنواره علمی،ترویجی و تکریمی زکات استان زنجان با بیان اینکه علاوه بر آیات و روایات در خصوص زکات مقام معظم رهبری در سال ۹۶ فراهم سازی همایش سالانه برای ترویج زکات را یکی از بزرگ‌ترین توفیقات الهی دانست اظهار کرد: بابت غفلت در امر زکات از خداوند باید طلب استغفار کرد چرا که مسئولیت ما در قبال زکات سنگین است .

وی با اشاره به اینکه کمیته امداد وظیفه جمع آوری زکات را بر عهده دارد افزود : از ابتدای سال جشنواره علمی و ترویجی زکات در کشور در حال برگزاری است که استان زنجان ششمین استان برگزاری این جشنواره است .

مدیرکل زکات کشور با بیان اینکه تا پایان سال تمامی استان ها جشنواره زکات را در راستای جریان سازی و فرهنگ سازی برگزار می‌کند بیان کرد : مقام معظم رهبری در خصوص بعد علمی به دنبال کار پژوهش بروید و در بعد تکریمی نیز بر خود وظیفه داریم که مبلغین ،کشاورزان و...را تکریم کنیم .

جمع آوری ۴۹ میلیارد تومان زکات در استان زنجان

در ادامه روح اله صالحی مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان زنجان با بیان اینکه اقدامات شایسته ای در خصوص گفتمان سازی انجام شده است افزود : استان زنجان در ترویج زکات در کشور جز استان های پیشرو است .

وی با اشاره به جمع آوری ۴۹ میلیارد تومان جمع آوری و ساماندهی شده است بیان کرد : ۹۶ درصد از این مقدار با نظر مجریان زکات در امور محرومین هزینه شده است .

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان زنجان تصریح کرد: در حوزه معیشت ۶۵ هزار مورد ،۱۳۲ مورد کمک هزینه احداث و تامین مسکن، ۲۸ مورد درمان ،۱۹۵ مورد امور تحصیلی دانشجویان و دانش آموزان و ۳۵جهیزیه از محل زکات ارائه شده است .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha