ریشه فتنه هوای نفس است /لزوم سرمایه گذاری در محصول استراتژیک

نماینده ولی فقیه استان و امام جمعه زنجان گفت : ریشه فتنه هوای نفس است که ریشه این فتنه ها متناسب با  زمان و شرایط است و  این بار با رمز "زن" و  کشته سازی از دختر است .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت(طبنا) زنجان ، حجت‌الاسلام علی خاتمی ظهر روز پنجشنبه در جشنواره علمی و ترویجی زکات استان زنجان با بیان اینکه مشکلاتی که جوامع با آن ها مبتلا می‌شود اظهار کرد: بیماری ، بلاهای طبیعی ، و...است که از همه این ها سخت تر فقر است.‌

وی تصریح کرد: در بلاهای طبیعی عواطف مردم تحریک می‌شود و دست در دست هم می‌دهند که حداقل اگر مرحمی نباشد مُسکِنی ایجاد می‌شود ولی فقر عوارض خیلی سخت و سنگینی دارد و اُلفت برادری و صمیمیت ،همدلی و هم نوعی و مساوات را در جامعه در معرض خطر قرار می‌دهد.

نماینده ولی فقیه استان زنجان با بیان اینکه نتیجه این فقر در جامعه منجر به اختلاف طبقاتی و دراز مدت کینه و عداوت را به دنبال دارد افزود : دین اسلام به عنوان کامل ترین و جامع ترین دین در تمام ادیان تا پایان تاریخ قدرت و توان مدیریت دارد که بحث زکات در برخی مقالات و قرآن در کنار نماز آمده است .

آیت الله خاتمی با بیان اینکه فقر را ستون دین سراپا نگه می‌دارد و فقر نیز جامعه را سرافکنده می‌کند افزود : از بین رفتن فقر باعث قوام و ایستادگی جامعه است.

وی با بیان اینکه اعتقاد و تربیت دینی پرداخت زکات در بین مردم استان بوده و مایه دلخوشی است اظهار کرد: مشوق ها در امر زکات کاملا مؤثر است و طبق آمارهای پرداخت زکات مردم دلگرم می‌شوند و فقرا را نیز نسبت به اغنیا مهربان تر می‌کند.

این مسئول با بیان اینکه اقدامات خوبی در چند سال اخیر صورت گرفته است افزود : در سال گذشته برداشت گندم در استان کمتر از نصف بود که باعث مشکلات کشاورزان شده بود که مدیریت درستی صورت گرفت تا گندم کلان از استان خارج نشود.

حجت‌الاسلام خاتمی با یادآوری اینکه با بالارفتن قیمت توسط دولت قبل از عید سال گذشته استان فقط ۳۵ هزار تن سیلو خرید گندم داشتیم بیان کرد: قطعا اگر قیمت گندم به ۱۸ هزار تومان برسد هیچوقت گندم کار سراغ هنداونه و گوجه فرنگی و...نمی‌رود در حالی که باید محصول استراتژیک را سرمایه گذاری کرد که گندم غذای استراتژیک جامعه است .

وی در بخشی از سخنان خود با اشاره به حوادث اخیر بیان کرد: نگهداری انقلاب از ایجاد انقلاب سخت تر است و ما در مبارزات برای پیروزی انقلاب ۲۱۸ هزار شهید در جبهه دفاع مقدس تقدیم کرده ایم.

نماینده ولی فقیه استان و امام جمعه زنجان با اشاره به اینکه ریشه فتنه هوای نفس است افزود: ریشه این فتنه ها متناسب با زمان و شرایط است و این بار با رمز "زن" و کشته سازی از دختر است .

حجت‌الاسلام والمسلمین خاتمی با بیان اینکه تمام لازمه این بصیرت شناخت دوست و دشمن است اظهار کرد : برای این شناخت شاخص لازم داریم که این شاخص امامت است و شاخص دوران غیبت فقیه جامع الشرایط مبسوط الید است .

وی ادامه داد : راه دشواری و سختی دارد ولی اگر بصیرت باشد جلوی فتنه ها زودتر گرفته می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha