مانع ساخت بوستان هاشمی نژاد نیستیم/ ۸۰ درصد موقوفات استان زنجان  دارای سند مالکیت هستند

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: اداره اوقاف استان مانع ساخت پارک هاشمی نژاد نیست و در تلاشیم اختلافات پیش آمده موقوفی را به صورت مسالمت آمیز حل کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت(طبنا) زنجان، حجت‌الاسلام مختار کرمی در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت دهه وقف اظهار کرد: استان زنجان دارای بیش از دو هزار و ۸۰۰ موقوفه و بیش از ۳۳ هزار رقبه و دارای ۵۷ نیت اصلی می‌باشد.

وی با اشاره به درآمد موقوفات استان زنجان در سال گذشته بیان کرد: بیش از ۴۰ میلیارد تومان موقوفات در استان اتفاق افتاده است که رشد ۱۰۳درصدی نسبت به سال ۹۹ را نشان می‌دهد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان، با بیان اینکه در سال گذشته بیش از ۲۵ میلیارد تومان اجرای نیات صورت گرفته است اظهار کرد: عمده نیات با موضوع تعزیه داری امام‌حسین(ع) و حضرت ابوالفضل عباس (ع) می باشد.

حجت‌الاسلام کرمی با اشاره به عملکرد شاخص قرآنی این اداره کل افزود: در سال گذشته استان زنجان ۵ رتبه برتر استانی را کسب کرد.

وی با بیان اینکه هزینه مسابقات سراسری قرآن بیش از ۵۰۰ میلیون تومان است عنوان کرد : علیرغم میل باطنی توان حمایت مناسب از سوی اوقاف برای جامعه قرآنی آنطور که باید در شأن آنان محقق نمی گردد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به اجرای ۳ طرح شمیم خدمت با موضوع اشتغال زایی برای اقشار کم‌ در آمد گفت : برای بیش از ۳۰ نفر سرپرست خانوار خانم این طرح در حال اجرا است.

کرمی با اشاره به اینکه استان زنجان، دارای یک هزار و ۴۵۷ مسجد، حسینیه و تکیه است افزود: برای تعمیر و مرمت مساجد و بقاع استان ۳۹۷ میلیون تومان جذب صورت گرفته شده است.

وی با بیان اینکه بیش از ۸۰ درصد موقوفات استان زنجان دارای سند مالکیت هستند اظهار کرد: در سال ۱۴۰۰ برای بیش از ۱۲۸ موقوفه سند مالکیت اخذ شده و ۷۰۴ رقبه نیز دارای سند شده است که این روند در سال جاری نیز با قدرت ادامه دارد.

این مسئول با بیان اینکه یکی از وظایف مهم سازمان اوقاف ارتقای بهره‌وری موقوفات است افزود: توسعه ۱۸ بقعه و تعمیر و مرمت تعداد ۴۱ موقوفه و ارتقای بهره‌وری آنان انجام شده است.

حجت‌الاسلام کرمی در ادامه با اشاره به پارک هاشمی نژاد تأکید کرد: اوقاف استان مانع ساخت پارک هاشمی نژاد نیست و تلاش خواهیم کرد اختلافات پیش آمده در این خصوص را به صورت مسالمت آمیز حل کنیم و پیگیر حقوق موقوفه هستیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha