۵۹۱ هزار هکتار از دیمزارهای استان زیر پوشش طرح جهش تولید قرار می گیرد

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: بر اساس برنامه ابلاغی در سال زراعی ۱۴۰۱-۱۴۰۲ حدود ۵۹۱ هزار هکتار از دیمزارهای استان کردستان زیر پوشش طرح جهش تولید قرار می گیرد.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) از کردستان، پیمان اسکندری در دومین جلسه طرح جهش تولید اظهار کرد: بر اساس بر نامه ابلاغی در سال جاری ۶ گرو محصول زراعی و دارویی زیر پوشش حمایت های طرح جهش تولید در دیمات استان کشت می شود.


وی افزود: بر اساس این برنامه تلاش ما در راستای کشت گندم در سطح ۳۱۹ هزار هکتار، جو ۱۱۸ هزار هکتار، نخود ۴۹ هزار هکتار، دانه های روغنی ۵۹ هزار هکتار گیاهان دارویی ۶ هزار هکتار و... و. خواهد بود.


اسکندری با بیان اینکه افزایش عملکرد و پایداری تولید هدف اصلی طرح جهش تولید در دیمزارهای استان است تصریح کرد: در سال گذشته مزارع زیر پوشش طرح جهش تولید در گندم زارها ۲۷ درصد و در زراعت نخود ۳۹ درصد افزایش عملکرد نسبت به مزارع دیگر داشته است.


وی خاطر نشان کرد: در سال زراعی گذشته ۴۹۹ هزار هکتار از اراضی زراعی استان زیر پوشش این طرح بوده که خوشبختانه نتایج مثبت و قابل قبولی در این مزارع به دست آمده است.


اسکندری با اشاره به تسهیلات ارزان قیمت طرح جهش تولید برای خرید ادوات کشاورزی در استان افزود: در سال گذشته ۳۰ میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت برای خرید ۳۸۰ دستگاه از ادوات کشاورزی در استان پرداخت شده است و با آغاز سال زراعی جاری هم تا اکنون ۴۱ دستگاه ادوات کشاورزی با اعتباری بالغ بر ۳ میلیارد و ۶۵۰ میلیون تومان به کشاورزان استان تحویل داده شده است.


رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان با اشاره به افزایش سطح اراضی تحت پوشش طرح جهش تولید در استان اذعان کرد: برای پیش برد بهتر امور و نظارت دقیق تر بر اجرای کامل طرح در استان از پتانسیل سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان و کارشناسان عضور این سازمان در امر اجرا و نظارت بر طرح استفاده خواهیم کرد.


گفتنی است: طرح جهش تولید با همکاری ستاد فرمان اجرایی امام(ره) امسال هم در سطح پنج میلیون هکتار از اراضی دیم کشور با ارائه خدماتی همچون، آموزش های رایگان، تامین بذر، کود، سم و نهاده اجرایی می شود.


این جلسه با حضور رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان، مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)، رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی، رئیس سازمان نظام مهندس کشاورزی، نماینده مدیریت امور شعب بانک ملی، معاونین و مدیران جهاد کشاورزی برگزار شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha