حدود ۵۳۰ هزار نفر از جمعیت فارس سالمند است

مدیرکل بهزیستی فارس جمعیت سالمند این استان را حدود ۵۳۰ هزار نفر اعلام و اضافه کرد که ۵۷۰ نفر از آنان در مراکز نگهداری سالمندان تحت نظارت بهزیستی زندگی می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) از فارس،محمدرضا هوشیار مدیر کل بهزیستی فارس در نشست روز جهانی سالمندان بیان کرد: تاب آوری و مشارکت زنان سالمند شعار امسال روز جهانی سالمندان است که با توجه به نقش ویژه آنان در مدیریت برنامه‌های خانواده اعلام شده است.

او افزود: ۹مرکز شبانه روزی نگهداری سالمندان و ۷ مرکز توانبخشی روزانه سالمندان در فارس تحت نظارت بهزیستی فعالیت می‌کنند و در حال حاضر بالغ بر ۵۳۰ هزار نفر از جمعیت استان را سالمندان تشکیل می‌دهند.

مدیرکل بهزیستی فارس با اشاره به تشکیل شورای سالمندان با دستور و نظارت استاندار فارس، افزود: صدور قطعی کارت منزلت سالمندان، بیمه تکمیلی سالمندان، الزام سازمان‌ها به اجرای برنامه‌های اکرام سالمندان، مناسب سازی محیط شهری و اجرای برنامه‌های اوقات فراغت،غربالگری بیماریهایی از قبیل دمانس، فشارخون، شنوایی، بینایی و .... از مصوبات این شورا است و تاکنون در این راستا ۴۵۰۰ کارت منزلت سالمندی برای سالمندان استان تهیه و توزیع شده است.

هوشیار در ادامه با بیان اینکه از ششم تا دوازدهم مهرماه به عنوان هفته ملی سالمندان نامگذاری شده است، گفت: گسترش محیط دوستدار سالمند به ویژه برای حضور و مشارکت زنان، آگاهی بخشی و اطلاع رسانی به بانوان جامعه در خصوص آشنایی با پدیده سالمندی برای آمادگی ورود به این دوره و تحقق سبک زندگی سالم و فعال از دلایل نامگذاری شعار این روز تحت عنوان تاب آوری و مشارکت زنان سالمند است.

مدیرکل بهزیستی فارس همچنین تصویرسازی نقش مثبت و پر برکت سالمندان به عنوان پدر و مادر بزرگ خانواده برنامه ریزی برای دقیق سالمندی سالم و تقویت چرخه عمر و امید به زندگی در این دوره با خود مراقبتی و انجام غربالگری و مداخلات زودهنگام را از دیگر راهکارهای مهم ارتقای سلامت سالمندان برشمرد.

عبدالرحمن سلیم حقیقی، مشاور اجرایی مدیرکل بهزیستی فارس نیز از رونمایی کتاب فرهنگ سالمند تالیف طاهره سکوت و دکتر عبدالرحیم اسدالهی و ترجمه فارسی ۱۲ جلد از کتب درسنامه سالمندشناسی و طب سالمندی نوشته براکلهرست خبر داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha