بیش از 900 دانشجو در دانشکده پیراپزشکی مشهد در حال تحصیل هستند

معاون آموزشی دانشکده پیراپزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: بیش از 900 دانشجو در 15 رشته مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترای تخصصی دانشکده پیراپزشکی مشهد در حال تحصیل هستند.

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت،دکتر خلیل کیمیافر ، اظهار کرد: دانشکده علوم پیراپزشکی مشهد ،بیش از 900 دانشجو، 43 عضو هیأت علمی، 24 عضو غیر هیأت علمی، 8 رشته دانشگاهی و 15 رشته مقطع در دوره‌های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترای تخصصی دارد و این مجموعه آموزشی در حقیقت شامل دو دانشکده علوم پیراپزشکی و توانبخشی بوده است.

وی تصریح کرد: در دانشکده پیراپزشکی مشهد 700 دانشجوی قدیم و 200 دانشجوی جدید داریم که از این تعداد 10 نفر از آنها دانشجوی بین‌الملل بوده که از کشورهای افغانستان، عراق و تاجیکستان هستند، ضمن اینکه در پایان سال تحصیلی گذشته هم 200 فارغ التحصیل داشتیم و معمولاً تعداد ورودی‌ها هم به همین میزان است.

معاون آموزشی دانشکده پیراپزشکی مشهد با بیان اینکه 2 رشته جدید مددکاری اجتماعی و کاردرمانی در سال‌های اخیر اضافه شده است، خاطرنشان کرد: در سال آینده و در پایان سال تحصیلی 1401-1402 اولین فارغ‌التحصیلان رشته کاردرمانی را که از 4 سال قبل دایر شده داریم و اولین فارغ‌التحصیلان رشته مددکاری اجتماعی هم در دو سال بعد از آن خواهد بود.

دکتر کیمیافر با تأکید بر اینکه در سطح ملی جایگاه سوم کشور را در حوزه‌های آموزش و پژوهش داریم و در سطح بین‌المللی هم رتبه دو رقمی داریم و در تلاش جهت تک رقمی کردن آن هستیم، گفت: در برنامه کوتاه مدت عملیاتی طبق سند آمایش کلان منطقه 9 ،افزایش 8 رشته مقطع پیش بینی شده تا تعداد رشته ها به 23 مورد افزایش یابد.

وی افزود: در همین راستا در نظر داریم تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن مقطع دکترای تخصصی رشته‌های مدیریت اطلاعات سلامت، فیزیوتراپی و گفتار درمانی، مقطع کارشناسی ارشد رشته‌های مددکاری اجتماعی، کار درمانی، کنترل کیفی و مدیریت آزمایشگاه بالینی، سایبرنتیک پزشکی، سلامت از راه دور و مدیریت توانبخشی و کارشناسی رشته‌های شنوایی شناسی و ارتز پروتز را راه‌اندازی نماییم و مکاتبات لازم در این خصوص صورت پذیرفته است.

دکتر کیمیافر تأکید کرد: دانشکده پیراپزشکی مشهد سابقه درخشانی در عرصه علم و دانش داشته و همواره از جایگاه ممتاز و ویژه‌ای در سطح آموزش عالی کشور برخوردار بوده، این دانشکده به عنوان یکی از طلایه‌داران عرصه سلامت در طول سالیان متمادی با تلاش مستمر اساتید فرهیخته و مجرب و کارکنان دلسوز و متعهد به آموزش و تربیت قشر عظیمی از دانشجویان علاقه‌مند پرداخته و حضور دانش آموختگانی توانمند از نظر علمـی و عملی در مراکز درمانی، آموزشـی و پژوهشـی در جای‌جای کشور عزیزمان گواهی بر این مدعا بوده است.

وی با اشاره به اینکه امروزه برکسـی پوشیـده نیـست که رشته‌های تخصـصی پیراپزشکی شـامل علوم آزمایشـگاهی و علوم پرتوی و رشته‌های تحصیلات تکمیلی مرتبط، نقش بسیار مؤثری در تشخیص بیماری‌ها با استفاده از تکنولوژی‌های جدید دارد، بیان کرد: دانشکده پیراپزشکی مشهد مأموریت خود را از طریق آموزش و تربیت نیروی انسانی و متعاقباً تأمین بخشی از نیازهای حوزه سلامت کشور با استفاده بهینه و مطلوب از منابع و تجهیزات موجود در جهت دست یابی به حداکثر کارایی و اثربخشی به پیش می‌برد.

معاون آموزشی دانشکده پیراپزشکی مشهد افزود: ارتقاء کمی و کیفی آموزش و پژوهش و ایجاد شرایط مؤثر در جهت فرآیند یادگیری در سطوح مختلف تحصیلی از اهداف اصلی دانشکده پیراپزشکی مشهد بوده و امیدواریم تا با یاری خداوند و پایبندی به تعهدات و توجه به اهداف راهبردی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، مسیر حرکت روبه‌جلوی دانشکده پیراپزشکی مشهد به سوی پیشرفت و تعالی روزافزون هموارتر گردد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha