اعلام برنامه‌های هفته ملی کودک در فارس

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس در کنفرانس خبری به تشریح ویژه برنامه‌های هفته ملی کودک در این استان پرداخت.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) از فارس،سعیدرضا کامرانی در کنفرانس خبری گفت: کودکی، از طلایی ترین دوران عمر هر انسانی است و چارچوب شخصیت هر فرد معمولا در این دوران شکل می‌گیرد.

او با بیان اینکه انسان در زمان کودکی اعتماد به نفس، خلاقیت، تعامل با دیگران، روحیه کنجکاوی و هدفمندی را تمرین و تجربه می‌کند، تاکید کرد: این دوران باید مورد توجه جدی اجتماع و خانواده قرار گیرد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس افزود: کودکان در ایران از وضعیت نسبتا خوبی برخوردار هستند اما به معنای درست شدن یک مدینه فاضله برای آنها نیست و لذا تا رسیدن به وضعیت مطلوب فاصله داریم.

کامرانی اضافه کرد: وجود کودکان کار انسان را آزار می‌دهد، چرا که به جای قرار گرفتن در فضای تعلیم و تربیت، در فضای نامناسب قرار گرفته و مشکلاتی را رقم می‌زنند.

وی از نبود کانون پرورش فکری در شش شهرستان فارس از جمله بیضاء، سرچهان، کوار، خفر، کوهچنار و بختگان سخن گفت و بر تسریع در راه‌اندازی آن تاکید کرد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس در بخش دیگری از سخنان خود به برگزاری ویژه برنامه‌های هفته ملی کودک در استان اشاره و بیان کرد: این برنامه‌ها با محوریت ٤٢ مرکز ثابت، شش مرکز سیار و ٥ مرکز پستی و با مشارکت اکثریت اعضا اجرایی می‌شود.

کامرانی شعار امسال هفته ملی کودک را "حال خوش کودکی و رنگ خوش زندگی" اعلام کرد و گفت: برنامه‌های امسال هفته ملی کودک از ١٦ تا ٢٢ مهرماه در فارس همزمان با سراسر کشور اجرایی می‌شود.

او ادامه داد: دبیرخانه ستاد کودک در استان نیز شامل اداراتی چون؛ آموزش و پرورش، کمیته امداد، بهزیستی، صدا و سیما، فرهنگ و ارشاد اسلامی و کانون پرورش فکری مستقر است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس؛ اجرای برنامه‌های فرهنگی هنری و ادبی در ٤٢ مرکز، اجرای برنامه مجازی "حال خوش زندگی" با مشارکت ٥ مرکز فرهنگی هنری، برپایی نمایشگاه نقشینه و معرفی آثار منتخب کودکان فارس در مسابقات بین‌المللی نقاشی برای اولین بار در استان، اجرای طرح پیک امید، اجرای طرح بشری، عرضه محصولات و تولیدات کانون پرورش فکری فارس و برگزاری برنامه‌های قصه گویی تحت عنوان "با ما چه شیرین می‌شود" از مهمترین برنامه‌های این هفته اعلام کرد.

کامرانی همچنین اجرای نمایش عروسکی تحت عنوان "قلب زندگی"، برپایی کارگاههای مجازی، تقدیر از مادرانی که بیش از دو فرزند دارند، تولید سی و سومین مجله ققنوس و رونمایی از سه کتاب داستان را از دیگر برنامه‌های هفته ملی کودک در فارس عنوان کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha