خطر نابینایی به دنبال خرید داروی ایلیا از شبکه های اجتماعی

مدیرکل امور دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو، نسبت به عوارض شدید منجر به نابینایی داروی «ایلیا» که به صورت غیرمجاز در شبکه های اجتماعی عرضه می شود، هشدار داد.

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت، حسین شمالی، با تاکید بر ممنوعیت فروش دارو در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، گفت: با توجه به حساسیت شرایط نگهداری دارو تنها مسیر مطمئن برای تهیه آن، داروخانه و زیر نظر مسئول فنی است، در غیر این صورت هیچ تضمینی برای تأیید سلامت دارو وجود ندارد و عوارض ناشی از مصرف دارو قابل پیگیری نیست.

وی افزود: با توجه به اینکه دارویEylea (Aflibercept) ۴۰ mg/ml یخچالی بوده و شرایط نگهداری آن بسیار حائز اهمیت است، تهیه و مصرف این دارو از شبکه‌های اجتماعی منجر به عوارض شدید از جمله نابینایی شده است، لذا مورد از سوی سازمان غذا و دارو به منظور پیگیری و برخورد به پلیس فتا اطلاع رسانی شد.

مدیرکل امور دارویی سازمان غذا و دارو با تاکید مجدد بر اینکه تنها مرجع تأیید دارو داروخانه است، گفت: در حال حاضر خرید و فروش دارو در اینترنت، پلتفرم‌ها و شبکه‌های اجتماعی ممنوع و غیرمجاز است و توسط مراجع نظارتی مورد پیگرد قانونی قرار می‌گیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha