اهالی کوی فلسطین راغب به جابه‌جایی نیستند/اغتشاشگران زنجان از محلات کم‌برخوردار بود

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان زنجان با بیان اینکه از انتقال سکونتگاه‌ها به دلیل برخی مسائل  تجربه خوبی نداریم گفت : افراد ساکن در منطقه کوی فلسطین نیز چندان راغب برای جابه‌جایی نیستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت(طبنا)‌ زنجان ، محمد تقی فتحی در جلسه کارگروه امور اجتماعی استان زنجان با اشاره به کوی فلسطین و انتقال مردم ساکن در این منطقه به نقطه‌ای دیگر، اظهار کرد: از انتقال سکونتگاه‌ها به دلیل برخی مسائل اجتماعی، فرهنگی و مشکلات و تبعاتی که ایجاد می‌شود، تجربه خوبی نداریم.

وی تصریح کرد: پیشنهاد ما این است به همان سبکی که مردم در این منطقه در حال زندگی هستند ارتقا یابند، چراکه چند محل سکونتگاه غیر رسمی و کمتر توسعه یافته مشابه کوی فلسطین در شهر وجود دارد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان زنجان در ادامه بیان کرد: کوی وحدت و کوی فاطمیه شرایط مشابه با کوی فلسطین دارند و طبق نظر راه و شهرسازی نیز امکان تجمیع و ارائه مکان در قواره‌های ۱۲۰ متر به صورت ویلایی وجود دارد.

فتحی بیان کرد: افراد ساکن در منطقه کوی فلسطین نیز چندان راغب برای جابه‌جایی نیستند و افرادی که امضا کرده‌اند به این نتیجه رسیده‌اند که بالاخره به اجبار باید از این منطقه جابه‌جا شوند.

وی با اشاره به اغتشاشات اخیر نیز، گفت: نکته‌ای در این جا مغفول است و بحث تحلیل در خصوص افرادی است که به کف خیابان آمده‌اند، این افراد چه کسانی هستند؟ از چه صنف، طبقه و دهکی هستند؟ تمام این‌ها قابل بررسی است.

این مسئول اظهارکرد: از استاندار زنجان خواهشمندیم دستوری مبنی بر تشکیل کارگروه در خصوص اطلاعاتی از اغتشاشات و افراد تشکی اطلاعات افراد دستگیر شده شود تا مورد تحلیل قرار گرفته و مشخص شود این افراد از چه طبقه‌ای هستند.

۱۰۰ درصد اغتشاشگران دستگیر شده در زنجان از محلات کم‌برخوردار بود

فتحی با اشاره به دستگیری افراد در اغتشاشات اخیر ادامه داد: ۱۰۰ درصد افراد دستگیر شده در اغتشاشات اخیر از محلات پایین شهر هستند، و بنده پرونده تمام افراد را بررسی کرده‌ام جز در یک مورد از بازداشت شدگان که لیسانس است بقیه در سطح دیپلم و زیر دیپلم قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه از برخی شهرک‌ها حتی یک نفر در بین بازداشت شدگان اخیر نبوده است افزود: تمام این امور قابل تحلیل است و اگر امارها تحلیل شود می‌توان ریشه بسیاری از این مشکلات را شناسایی کرد و خشکاند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان زنجان با اشاره به اینکه برخی از آسیب‌های اجتماعی جرم محسوب نمی‌شوند اما آسیب هستند بیان کرد : باید به صورت تخصصی در این مورد بررسی شود ، همانند خودکشی؛ بنابراین باید مشخص شود کسانی که خود کشی می کنند از چه طیف و سنی هستند، طبق آمار تعداد کثیری از خودکشی‌ها بین سن ۱۴ تا ۲۰ سال است اما چرا؟

فتحی با اشاره با اینکه بعد از سرقت، سه جرم اولویت دار در سطح استان، ناشی از جرایم خشونت؛ تهدید، توهین و ضرب و جهل است افزود : همه این‌ها به روان جامعه ما بر می‌گردد و باید تحلیل درستی از این امور انجام شود تا تصمیمات بر روی این امر انجام گیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha