لزوم پیوست فرهنگی در حوزه اقتصادی و شهرسازی /جذب ۱۰۷ دانش آموز بازمانده از تحصیل

مدیرکل امور اجتماعی استانداری زنجان گفت : اگر بخواهیم آسیب های اجتماعی کاهش پیدا کند و کشور و استان ما جایی برای بهتر زیستن باشد چاره ای نداریم جز اینکه پیوست های فرهنگی را در ساحت  اقتصادی و شهرسازی رعایت کنیم .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت(طبنا) زنجان ،حسین نجفی امروز (۱۲مهر)در کارگروه امور اجتماعی استان زنجان با بیان اینکه هرجا از فرهنگ غفلت کردیم آسیب آن را مشاهده کردیم اظهار کرد: در حوادث اخیر دست های پشت پرده هویدا شد و صحنه گردانی دشمنان همیشگی دیده شد و نشان داد اگر از ساز و کار و سیستم اجتماعی خوبی برخوردار باشیم می توانیم بر خیلی از مشکلات قبل از وقوع مشکلات بزرگتر حل کنیم .

وی با بیان اینکه متاسفانه ما مواجه با عقل توسعه نگر یا عمدتا در فکر ساخت و ساز یا کارخانجات اقتصادی بوده ایم افزود: اگر بخواهیم آسیب های اجتماعی کاهش پیدا کند و کشور و استان ما جایی برای بهتر زیستن باشد چاره ای نداریم جز اینکه پیوست های فرهنگی را در ساحت اقتصادی و شهرسازی رعایت کنیم .

مدیرکل امور اجتماعی استانداری زنجان اظهار کرد: اگر الزامات اجتماعی و فرهنگی را رعایت نکنیم، علیرغم توسعه اقتصادی و شهرسازی، آسیب پذیرترین مکان ها را ساخته ایم از این رو لازم است به موضوع فرهنگ توجه ویژه‌ای شود.

۱۰۷ دانش آموز بازمانده از تحصیل جذب مدارس شدند

علی اسماعیلی مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان نیز در ادامه با اشاره به اینکه در سال گذشته دانش آموزان بازمانده از تحصیل حدود ۳۴۰۰ کودک در استان زنجان شناسایی شد افزود : آمار سال جدید تحصیلی در آبان و آذر ماه سالجاری نهایی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در دوره ابتدایی ۸۸۷ دانش آموز بازمانده از تحصیل معرفی شده بود خاطرنشان کرد : از این تعداد ۵۷۸ نفر شناسایی و ۳۰۰ نفر شناسایی نشدند و همچنین ۸۳ دانش آموز مهاجرت کرده و ۲۰۶ نفر دانش آموز استثنایی با بیماری صعب العلاج بودند.

این مسئول با یادآوری اینکه ۱۰۷ نفر از دانش آموزان شناسایی شده به مدارس جذب شدند، گفت: برای شناسایی ۷۰ دانش آموز بازمانده از تحصیل نیازمند همکاری بسیج فرهنگیان هستیم تا زمینه حضور دانش آموزان در مدارس فراهم شود.

اسماعیلی با اشاره به اینکه اکثر دانش آموزان بازمانده از تحصیل در بافت روستایی قرار دارند، گفت: در مقطع متوسطه در حدود ۴۳۷ دانش آموز بازمانده از تحصیل شناسایی و جذب شدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha