تنها ۸ درصد از برداشت میگو در گلستان باقی مانده است

مدیرکل دامپزشکی گلستان گفت: سه هزار تن میگو از مزارع گمیشان برداشت شده و حدود هشت درصد از استخرها (با ۲۰۰ تن محصول) باقیمانده که برداشت تا ۲۰ مهرماه به اتمام خواهد رسید.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از گرگان؛ علی کاووسی مدیرکل دامپزشکی گلستان گفت: شروع فصل کشت میگو از ۱۵ اردیبهشت ماه بوده و صید هم از اوایل شهریور ماه در استان آغاز و تاکنون ۳ هزار تن میگو از مزارع گمیشان برداشت شده و حدود ۸ درصد از استخرها (با ۲۰۰ تن محصول) باقیمانده که برداشت تا ۲۰ مهرماه به اتمام خواهد رسید.

وی افزود: یکی از بیماری‌های خطرناک ویروسی برای میگو بیماری لکه سفید بوده که در سال ۹۸ در گلستان اتفاق افتاد اما امسال برای سومین سال است که این بیماری را نداشتیم.

کاووسی اظهار داشت: امسال در چند استخر شاهد تلفات بودم که با انجام نمونه گیری و آزمایشات، بیماری لکه سفید رد و مشخص شد که کاهش دما و پایین آمدن سیستم ایمنی میگوها علت این تلفات بوده است.

مدیرکل دامپزشکی گلستان تصریح کرد: در حدود ۸ الی ۱۰ استخر این موضوع اتفاق افتاد که تناژ محصول از این ۳تن به ۲.۵ تن کاهش یافت.

کاووسی اضافه کرد: شروع فصل کشت میگو از ۱۵ اردیبهشت ماه بوده و صید هم از اوایل شهریور ماه آغاز می‌شود.

مدیرکل دامپزشکی گلستان با بیان اینکه تاکنون مشکلی در زمینه عمل آوری میگو نداشته‌ایم، گفت: کمبود ظرفیت مراکز عمل‌آوری و سردخانه در استان داریم که با استفاده از تونل انجماد کشتارگاه‌های طیور این نقیصه را برای امسال برطرف کرده‌ایم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha