فعالیت در هلال‌احمر لحظه به لحظه عبودیت محسوب می‌شود

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: نوع کار در هلال احمر اعم از امور مربوط به هلال احمر یا مدیریت امور دینی منطبق با آموزه های دینی و قرآن است و از ارزش الهی و انسانی زیادی برخوردار است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت به نقل از پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر؛ آیت الله سید علیرضا عبادی در دیدار با ائمه جماعات و شورای مدیران جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی، اظهار کرد: نوع کار در هلال احمر اعم از امور مربوط به هلال احمر یا مدیریت امور دینی منطبق با آموزه های دینی و قرآن است و از ارزش الهی و انسانی زیادی برخوردار است.

وی با بیان اینکه فعالیت در هلال احمر به تعبیر اداری شغل اما در واقع لحظه به لحظه عبودیت محسوب می شود، افزود: هیچ عبادتی بهتر و با ارزش تر از حل مشکلات مردم نیست. دوستی ها زوایای گوناگونی دارد که بخشی عاطفی و احساسی است، این دوستی ها در حوادث از بین می رود و جای خود را به نیروهای ذخیره ای و دوست دوران بحران و سختی ها می‌دهند.

آیت الله عبادی با اشاره به اینکه شرط اولیه وصول به حق این است که انسان از درون نفسانیات خالی شود چراکه نفسانیت هر جا که باشد گمراهی ایجاد می کند، افزود: دشمنان امروز هزاران دلیل برای توجیه اقدامات آشوبگرانه در کشور ایران ارائه می دهند.

جمعیت هلال احمر مانند یک نیروی نظامی همواره در حالت آماده باش قرار دارد

حجت الاسلام درویشی نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی در دیدار ائمه جماعات و شورای مدیران جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با نماینده ولی فقیه در استان، اظهار کرد: حوزه نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر با دو ماموریت هدایت و نظارت امور را پیش می برد.

وی با اشاره به برگزاری شورای فرهنگی نماز و امر به معروف و نهی از منکر در جمعیت هلال احمر، افزود: این شورا هر ماه با حضور کلیه معاونین و مدیر عامل تشکیل و مصوبات آن به شعب ابلاغ می شود. بر این اساس جمعیت هلال احمر مانند یک نیروی نظامی همواره در حالت آماده باش قرار دارد.

وی با بیان اینکه طلاب و روحانیون نقش موثری در بحث‌های فرهنگی و امدادی در همه زمینه ها داشته اند، افزود: در حال حاضر ۱۵ نفر امام جماعت در شعب جمعیت استان فعالیت می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با اشاره به اعزام روحانی به ۲۵ پایگاه‌ جاده‌ای سطح استان در قالب پنج شنبه های الهی را در دستور کار قرار داده‌ایم، گفت: هر امدادگر قبل از ورود به پایگاه ها باید دوره های آموزشی احکام شرعی را پشت سرگذارد.

حجت الاسلام درویشی با بیان اینکه جمعیت هلال احمر بر طبق اهداف بی غرضی، بی‌طرفی، انسان‌دوستی و جهانشمولی خدمات بشردوستانه خالصانه و صادقانه ارائه می دهد، گفت: امدادگران و داوطلبان هلال احمر همواره با الهام از آیات نورانی کلام‌الله مجید و مکتب اهل بیت عصمت و طهارت فعالیت می کنند.

آینده پژوهی و آینده نگاری جزو اولویت های اصلی هلال احمر است

محمدعلی کاوسی مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی در نشست هم اندیشی و برنامه ریزی مدیران جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی ضمن تبریک هفته وحدت، اظهار کرد: بی‌شک پیامبر رحمت در سیره و سلوک، اخلاق و معنویت را در جامعه اسلامی اعتلا و وحدت و همدلی را بین مسلمانان چراغ راه هدایت قرار داده اند.

وی بیان کرد: امروزه ادبیات برنامه‌ریزی از مفاهیم پیش‌بینی و آینده‌ نگری عبور کرده و به حوزه آینده‌ نگاری که وظیفه‌اش نگاشت آینده و خلق آن است، رسیده است. در حال حاضر آینده پژوهی و آینده نگاری مهم ترین اولویت در هلال احمر است، اولین لازمه آینده نگری سناریو نویسی بر مبنای علم و برنامه است. اگر برنامه و سناریوی طراحی شده بر مبنای علم و درست نباشد قطعا به نتیجه مطلوب نخواهیم رسید و اتلاف منابع را به دنبال خواهیم داشت.

وی با اشاره به اینکه شناخت وضعیت موجود جامعه از دیگر ضروریات آینده نگاری است، گفت: اگر از میدان و واقعیت دور شویم و به ایده آل ها بچسبیم هیچ خروجی درستی نخواهیم داشت.

کاوسی با بیان اینکه تمامی توقعات و برنامه ریزی ها باید بر اساس منابع بسته شود، عنوان کرد: متاسفانه خراسان جنوبی حادثه خیزترین استان در کشور بر اساس اعلام سازمان مدیریت بحران شناخته شده است لذا در این راستا باید برنامه ریزی درستی انجام شود. هنگامی که در دنیا مدیریت سوانح جامعه محور مطرح می شود باید تمامی مردم وارد میدان شوند، بهترین و موثرترین گام در سوانح‌ و بحران ها خود مردم هستند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با تاکید بر آموزش همگانی، افزود: بی تردید فراگیری آموزش‌ها نقش مهمی در کاهش اثرات ناشی از حوادث دارد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی نیز در این دیدار ضمن تبریک میلاد نبی اکرم (ص)، اظهار کرد: پیامبر اکرم (ص) هر زمان بین ملت اسلام دشمنی ایجاد می شد، بلافاصله اخوت و برادری بین شان برقرار می‌کردند که این مهم با اهداف جمعیت هلال احمر همخوانی دارد. طی دو ماه گذشته اقدامات بسیار شایسته ای توسط هلال احمر صورت گرفته است، جمعیت هلال احمر اربعین امسال در شهر مقدس کاظمین موکب امام جواد الائمه (ع) را برپا کرده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی ادامه داد: جمعیت هلال احمر اربعین امسال برای اولین بار تحت پوشش سازمان پزشکی حج قرار گرفت و ۴۰ نفر از پزشکان خراسان جنوبی به شهر مقدس کاظمین اعزام شدند.

گفتنی است در این جلسه روسای شعب به بیان مشکلات و چالش ها پیش روی جمعیت پرداختند و در این خصوص بحث و تبادل نظر شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha