امکان ارائه خدمات تخصصی درمان اختلالات خواب در دانشگاه علوم پزشکی مشهد

رئیس کلینیک خواب بیمارستان امام رضا(ع) از مراکز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: کلینیک خواب طی سال‌های اخیر موفقیت‌های چشمگیری به ویژه اطلاع‌ رسانی به جامعه، بیماران و تشخیص درمان آن ها داشته و توانسته به خوبی مشکل‌ گشای بیماری‌های ناشی از خواب در مراجعین باشد.

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت،دکتر مهناز امینی، با اشاره به اینکه کلینیک خواب بیمارستان امام رضا(ع) از سال 1388 به بیماران با تشخیص و درمان اختلالات خواب راه‌اندازی شد، خاطر نشان کرد: مشکلات مرتبط با خواب که‌ عمدتا در یکی از این 6 دسته بی خوابی، پرخوابی، راه رفتن در خواب، حرف زدن، خروپف و آپنه خواب، اشکال در زمان یا فاز خواب (دیر خوابیدن، دیر بیدار شدن، جت لگ در مسافرت های طولانی مدت)، اختلالات حرکتی خواب(سندرم پای بی قرار) قرار می گیرد در این کلینیک تشخیص و اختلالات با حضور پزشک معالج برطرف می‌شود.

وی با بیان اینکه مراکز کلینیک خواب دارای اتاق بیمار و اتاق مانیتور است گفت: بیمار در اتاق خود بستری شده و پس از اتصال لیدها به اندام های مختلف وی، در اتاق مانیتور تحت نظارت قرار می‌گیرد و اقدامات لازم از همان اتاق برای بیمار انجام می‌شود.

دکتر امینی با اشاره به اینکه همچنین پزشک فوق تخصص ریه، فلوشیپ خواب و تکنسین خواب در این مرکز مشغول ارایه خدمات می‌باشند، گفت: خوشبختانه تاکنون فلوشیپ‌های‌ خواب، در این دانشگاه آموزش های لازم را فرا گرفته اند و ماهانه تعداد افراد زیادی به این مرکز جهت بستری و دریافت خدمات مراجعه می‌کنند.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه کلینیک طی سال‌های اخیر موفقیت‌های چشمگیری به ویژه اطلاع‌ رسانی به جامعه، بیماران و تشخیص درمان آن ها داشته و توانسته به خوبی مشکل‌گشای بیماری‌های ناشی از خواب در مراجعین باشد، ابراز کرد: تست خواب یا پلی‌سومنوگرافی روش عمده تشخیص مورد استفاده می‌باشد؛ دستگاه‌های کمک تنفسی (سی پپ) در صورت نیاز در زمان تست مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی گفت: هزینه واقعی تست بسیار کمتر از هزینه تست‌های فوق‌الذکر به صورت جداگانه می‌باشد، که توسط برخی شرکت‌های بیمه عمدتا بیمه‌های تکمیلی پوشش داده می‌شود

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha