آنفلوانزا، سوش غالب ویروس های شایع در کرمان

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به اینکه از هر ۱۰۰ تست انجام شده در استان، فقط دو الی سه مورد کروناست، گفت: سرماخوردگی یا همان آنفلوانزای فصلی سوش غالب ویروس‌ های شایع شده در کرمان است.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ دکتر محسن بارونی، گفت: هم اکنون در استان کرمان، از هر ۱۰۰ تست انجام شده تنها دو یا سه مورد کروناست و بقیه موارد سرماخوردگی و آنفلوانزای فصلی است، بنابراین این سرماخوردگی اینک سوش غالب ویروس‌ های شایع شده در استان کرمان است.

وی، دورۀ درمان آنفلوانزا را سه الی چهار روز اعلام و اظهار کرد: آبریزش بینی، خارش گلو، سردرد و در برخی موارد علائم گوارشی از جمله علائم این ویروس است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان، با توصیه به افراد در خصوص رعایت پروتکل های بهداشتی، ادامه داد: رعایت فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک می تواند در پیشگیری از ابتلا به سرماخوردگی یا آنفلوآنزا موثر باشد.

دکتر بارونی، در ادامه با اشاره به فصل بازگشایی مدارس، دانشگاه ها و آغاز فصل پاییز، تصریح کرد: با توجه به افزایش موارد بیماران با علائم سرماخوردگی تقویت سیستم ایمنی بدن بسیار اهمیت دارد.

وی همچنین استفاده از قرص‌ های ویتامین D و C و همچنین مصرف میوه و سبزیجات تازه به صورت روزانه را، از راه های پیشگیری و همچنین کمک به درمان سرماخوردگی یا آنفلوآنزای شایع دانست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha