افزایش ۱۸ درصدی حمل و نقل کالاهای نفتی و غیرنفتی در بنادر غرب هرمزگان

مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان از افزایش ۱۸ درصدی حمل و نقل کالاهای نفتی و غیرنفتی در بنادر غرب هرمزگان طی ۶ ماهه سال جاری در بنادر غرب این استان خبرداد.

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری سلامت، مرتضی سالاری مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان در تشریح عملکرد ۶ ماهه صادرات کالاهای نفتی و غیرنفتی در بنادر غرب هرمزگان اعلام کرد: طی این مدت ۳ میلیون و ۱۳۲ هزار و ۵۹۰ تن انواع کالاهای نفتی و غیرنفتی به کشورهای هدف صادر شده است.

به گفته وی، از مجموع این صادرات، یک میلیون و ۳۵۷ هزار و ۲۱۲ تن با افزایش ۵۷ درصدی مربوط به صادرات غیرنفتی و یک میلیون و ۷۷۵ هزار و ۳۷۸ تن به صادرات نفتی اختصاص دارد.

مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان گفت: از مجموع عملیات انجام شده، ۲ میلیون و ۶۷ هزار و ۲۷۵ تن فرآورده‌های نفتی و غیرنفتی با رشد ۱۸ درصدی به صورت رویه کابوتاژ (حمل و نقل ساحلی) در بنادر غرب هرمزگان جابجا شد.

سالاری ادامه داد: از این میزان یک میلیون و ۲۵۱ هزار و ۹۳۵ تن فرآورده‌های نفتی با افزایش ۱۰ درصدی و ۸۱۵ هزار و ۳۴۰ تن فرآورده‌های غیرنفتی با افزایش ۲۹ درصدی کاپوتاژ انجام شده است.

مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان یادآور شد: بنادر چارک، سیری، لاوان، بندرلنگه و منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارسیان در این میزان صادرات کالاهای نفتی و غیر نفتی سهم قابل توجهی را طی این ۶ ماهه داشته اند.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، حسینی ادامه داد: در ابتدا نیازمند ارتقای استانداردها و تجهیز اسکله بنادر شمالی به منظور تردد شناورهای رو-رو هستیم و پس از آن می‌توانیم با چند شناور کار خود را آغاز کنیم و با گذشت زمان و بهبود وضعیت فعالیت خود را با شرکت‌های بزرگتر پیش ببریم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha