سرانه پرورشی دانش آموز یک قرص نان هم نیست

قائم مقام سازمان دانش آموزی وزارت  آموزش و پرورش گفت: سرانه پرورشی هر دانش آموز در بودجه سال گذشته تنها ۳۶ تومان است که  با این سرانه تربیتی و پرورشی  یک دانش آموز در طول یک سال  حتی یک قرص نان هم نمی‌تواند بخرد که عنایت ویژه مجلس شورای اسلامی را می‌طلبد .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت(طبنا)زنجان؛ حسین عبادتی ظهر روز دوشنبه در نشست هم اندیشی مدیران سازمان دانش آموزی سراسر کشور به میزبانی استان زنجان با بیان اینکه امسال مسئله الگوهای تربیتی را به عنوان مهم ترین مولفه و راهبرد فرهنگی برای تربیت پیشتازان تمدن نوین اسلامی جدی گرفته ایم اظهار کرد: اگر دانش آموز امروز ایران با الگوی تراز خودش آشنا شود و بداند که باید در چه مسیری قدم بگذارد دیگر نیاز به دخالت های تربیتی نخواهد داشت.

وی با بیان اینکه سازمان دانش آموزی جمهوری اسلامی ایران در در ویژه برنامه کنگره ۳۱۳ به دنبال مسئله الگوهای تربیتی است افزود: در ۳۱۳ شهر کشور الگوهای تمدن ساز ایران اسلامی توسط دانش آموزان مورد پژوهش قرار گیرد و برنامه های مدرسه ای از قبیل صبحگاه، تئاتر، بازدید ،نمایشگاه، تولید محتوا و...ناظر به الگوهای تمدن ساز توسط خود دانش آموزان باشد .

قائم مقام سازمان دانش آموزی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد : این الگوهای تمدن ساز ایران اسلامی توسط خود دانش آموزان روایت می‌شود و باید بدانیم که الگوها اینان هستند تا دانش آموز هر شهر با الگوهای بومی خودش آشنا شود.

عبادتی با بیان اینکه پیشتازان در سطح شهری و ملی روایتگر الگوها برای سایر مردم خواهند بود بیان کرد: در این راستا دانش آموز نه تنها خود تربیت شده خواهد بود بلکه در نهایت تربیت کننده و هدایت گر خواهد شد .

وی با اشاره به طراحی اردوهای هدفمند یک روزه برای مکمل آموزش اظهار کرد: در تمام دنیا به این نتیجه رسیده اند که آموزش های نظری کافی نیست و بهترین مقوله برای تکمیل آموزش‌ها اردو است .

این مسئول با بیان اینکه اردو چیزی خارج از فضای کلاس است افزود: در این راستا برای ۱۲ مقطع تحصیلی اردوهای یک روزه طراحی کرده ایم تا مکملی برای آموزش ها باشد .

عبادتی ادامه داد : علاوه بر اردوهای یک روزه همچنین سامانه جامع اردویی را که اشرافیت کاملی برای تمامی ظرفیت های اردویی کشور از جمله منظر فیزیکی و محتوا و تربیت مربی اردویی است امسال رقم خواهد خورد .

وی با اشاره به برنامه نهضت سواد فضای مجازی که قرار است در یکصد هزار مدرسه کشور برگزار شود بیان کرد : با برگزاری این دوره یک میلیون و ۲۰۰ کلاس کارگاه های ۴۵ دقیقه ای برای شناخت سره از ناسره در میان دریای افکار فضای مجازی برای دانش آموزان با ۳ هزار مربی تربیت یافته برگزار خواهیم کرد که نیازمند عزم جدی است .

قائم مقام...بو بیان اینکه فعالیت های سابق این سازمان همچنان برقرار است افزود : به طور خاص تاکید بر فعالیت جمعی دانش آموزان برای تحقق تربیت شش ساعتی تمرکز بر ساحت اجتماعی است که اعتقاد داریم تربیت تمام ساعتی تنها در حرکت های جمعی رخ می‌دهد که اساسا تربیت یک امر جمعی است .

عبادتی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۲ با سازمان نمای جدید سازمان دانش آموزی مواجه خواهیم بود بیان کرد : این کلان برنامه ها کمک خواهد کرد تا نمای سازمان در سال ۴۰۲با رویکرد متفاوت از منظر مکمل گذشته رسالت اصلی سازمان دانش آموزی مبتنی بر اساسنامه سازمان و مبتنی بر سند تحول بنیادین آموزش و پرورش خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه در این مسیر پیش رو اراده فولادین همکاران این سازمان ضروری است افزود : حمایت دستگاه های خارج از آموزش و پرورش قطعا ضروری و لازم است که به عنوان یک درخواست نیست بلکه به عنوان مطالبه به حقی است .
این مسئول با بیان اینکه آموزش و پرورش باید مرکز توجهات تمامی دستگاه‌های اجرایی باشد بیان کرد : هر دستگاهی باید به سهم خودش نسبت به آموزش و پرورش نقش خود را ایفا کند .

عبادتی با بیان سرانه پرورشی هر دانش آموز در بودجه سال گذشته تنها ۳۶ تومان بود بیان کرد: با این سرانه تربیتی و پرورشی یک دانش آموز در طول یک سال حتی یک قرص نان هم نمی‌توان خرید که عنایت ویژه مجلس شورای اسلامی را می‌طلبد .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha