موزه فقط صرف نمایش نباشد

استاندار زنجان با بیان اینکه موزه نباید صرفا برای نمایش باشد بیان کرد: متأسفانه شاهد گسست نسلی هستیم که باید  در این راستا بخشی از گفتگو های با نسل جوان از موزه شروع شود .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت(طبنا) زنجان، محسن افشارچی عصر روز دوشنبه در مراسم افتتاح موزه فرهنگ و تاریخ آموزش و پرورش استان زنجان در دبیرستان شریعتی با بیان اینکه اگر بخواهیم میراث فرهنگی به عنوان نمادهای زیست تجربه شده موفق تعریف کنیم اظهار کرد: وقتی نماد ها را حفظ میکنیم متأسفانه همه به سمت میراث فرهنگی ملموس می‌رود.

وی با بیان اینکه یک میراث‌فرهنگی داریم که ملموس نیست افزود: و این میراث فرهنگی ناملموس حرکت فرهنگی ای بود که سال ها در این مجموعه ساری و جاری بود که متأسفانه در معرفی آن موفق نیستیم .

استاندار زنجان با بیان اینکه در حوزه فرهنگ در زنجان یک زیست موفق داشته ایم اظهار کرد: یک دوره طلایی در فرهنگ زنجان بود که باید به شکلی بررسی شود که چرا این افراد ماندگارند به نوعی نقطه ابتدایی برای گفتگو با جوانان نیز می‌تواند باشد.

افشارچی با بیان اینکه موزه نباید صرفا برای نمایش باشد بیان کرد: متأسفانه گسست نسلی داریم و جوانان نمی‌دانند که از کجا بوده و به کجا رسیده ایم .

وی با اشاره به اینکه چقد انفُس در این دبیرستان زنده شدند که اگر بررسی کنیم انسان های معمولی آمدند و آدم‌های بزرگی رفتند که تبدیل به نماد خاص در هر حوزه ای شدند افزود:اصل قصه واکاوی میراث فرهنگی انفُسی است که در دبیرستان شریعتی و امیرکبیر در سال های سال زنده شدن است .

این مسئول با بیان اینکه ما باید بخشی از گفتگو های که با نسل جوان داریم از موزه شروع کنیم بیان کرد: دنیا همان چیزی که در فضای مجازی به وجود آمده نسیت ،در دنیا آدم های بزرگی بوده است که‌ زندگی هایی را نجات داده است که در این راستا باید برنامه ای صورت گیرد که نسل جوان را با گذشته درخشان زنجان آشنا کرد .

درسی عملی برای جوانان در موزه فرهنگ و تاریخ آمورش و پرورش

در ادامه علی اسماعیلی مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با بیان اینکه یکی از آرزو های هر معلمی در فضای فرهنگ تعلیم و تربیت استان بود که مجموعه ای تحت عنوان موزه فرهنگ و تاریخ آمورش و پرورش استان داشته باشیم اظهار کرد: خوشبختانه موزه تاریخ و فرهنگ آموزش و پرورش استان زنجان با پیشینه بسیار غنی امروز افتتاح می شود که یقینا مسیری طولانی پیش روی ما در تقویت، توسعه ،گسترش و غنا بخشیدن به مجموعه است .

وی با اشاره به اینکه طی ۱۵ سال گذشته آثاری جمع آوری شده بود ولی به منصه ظهور نرسیده بود افزود: در هشتادمین سالگرد تاسیس مدرسه دکتر شریعتی، شاهد افتتاح موزه فرهنگ و هنر آموزش و پرورش استان زنجان هستیم که بیانگر گوشه ای از مفاخر ،غنای فرهنگی هنری و ادبی و آموزش است تربیتی است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به تاریخچه مدرسه دکتر شریعتی، عنوان کرد: ۱۳ شهید به صورت مستقیم از دبیرستان شریعتی به جبهه های نبرد حق علیه باطل اعزام شدند که اصل غنای دبیرستان و برنامه های تربیتی همین شهدا هستند .

اسماعیلی با اشاره به بیانات رهبری، خاطر نشان کرد: رهبری در دیدار خود به مناسبت روز معلم بر تقویت هویت ملی تاکید داشتند و ما در این راستا بر خود وظیفه خود دانستیم که این قدم کوچک را برداریم.

وی با توجه به‌ تغییر و تدبر در نسل ها بیان داشت: لزوم پیوستگی نسلی جایگاه بسیار مهمی دارد که بخشی از این پیوستگی نسلی را در این موزه پوشش داده ایم تا درسی عملی برای جوانان باشد .

این مسئول با بیان اینکه پیشینه غنی فرهنگی هنری ما ایجاب می کند قدم های بزرگتری برداشته شود افزود : با حمایت مسئولین تلاش خواهیم کرد در قالب فضای بزرگتر بتوانیم موزه را توسعه دهیم

اسماعیلی در ادامه از کسب مدال نقره در المپیاد علوم زمین توسط بنیامین طاهری از دبیرستان شهید بهشتی ابهر خبر داد افزود : همچنین توسط آقای امیر حسین زهروی نیز مدال برنز المپیاد جغرافی و آقای امین زارعیان مدال نقره المپیاد جغرافی کشور را کسب کرده اند که مایه افتخار است .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha