۴۵۰۰ هکتار از وسعت شهر زنجان در طرح تفصیلی قابلیت مسکونی دارد

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان،گفت: در طرح تفصیلی، وسعت شهر زنجان ۶۵۰۰ هکتار مشخص شده است که ۲۰۰۰ هکتار از این محدوده به کاربری‌هایی مثل سایت کارگاهی، پارک‌های جنگلی و باغات جنوب زنجان اختصاص دارد و ۴۵۰۰ هکتار آن ظرفیت مسکونی شدن دارد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) زنجان، مسعود بیات منش با بیان اینکه درطرح نهضت ملی مسکن، سالانه باید فراخوان اعلام شود تا متقاضیان دریافت مسکن ثبت‌نام کنند اظهار کرد: هر سال شماری به متقاضیان مسکن زنجان افزوده می‌شود که باید تمهیدات لازم برای پاسخ به این تقاضا اندیشیده شود.

وی با بیان اینکه بیش از ۲۰۰ هکتار از هیدج در شهرستان خرمدره و شمال این شهر نیز در شهرستان ابهر قرار دارد،تاکید کرد: این موضوع در طرح جدید اصلاح شده و همه شهر هیدج در شهرستان ابهر جانمایی شده است.

مدیرکل راه وشهرسازی استان زنجان، از تصویب الحاق ۳.۳ هکتار به محدوده شهر ابهر برای اجرای پروژه‌های مسکن خبر داد و گفت: میانگین تراکم شهرهای کشور بین ۵۵ تا ۶۰ نفر به ازای هر هکتار است و با احتساب این شاخص، اگر جمعیت زنجان را ۵۰۰ هزار نفر در نظر بگیریم باید ۸۵۰۰ هکتار وسعت شهر داشته باشیم.

بیات منش با بیان اینکه در طرح تفصیلی، وسعت شهر زنجان ۶۵۰۰ هکتار مشخص شده است،بیان داشت: ۲۰۰۰ هکتار از این محدوده به کاربری‌هایی مثل سایت کارگاهی، پارک‌های جنگلی و باغات جنوب زنجان اختصاص دارد و ۴۵۰۰ هکتار آن ظرفیت مسکونی شدن دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha