رشد اقتصادی چهاردهم درصدی باوجود مصارف ۲۹۰۰ همتی

رئیس سازمان برنامه‌وبودجه گفت: متأسفانه باوجود رشد شدید مصارف کشور در دولت گذشته رشد اقتصادی به کمتر از چهاردهم درصد رسید.

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری سلامت به نقل از سازمان برنامه و بودجه، سیدمسعود میرکاظمی گفت: در دولت گذشته طی هشت‌سال بالغ بر ۲ هزار ۹۰۰ هزار میلیارد تومان عملکرد مصرف وجود داشت؛ اما متأسفانه خروجی آن سقوط شاخص‌های کلان از جمله رشد اقتصادی شد.
معاون رئیس‌جمهور افزود: درحالی‌که بر اساس قانون برنامه ششم توسعه رشد اقتصادی هشت‌درصدی هدف‌گذاری شده بود میانگین رشد اقتصادی به کمتر از چهاردهم درصد (۰/۴) رسید.
به گفته رئیس سازمان برنامه رشد اقتصادی کمتر از۰/۴ درصدی طی برنامه در حالی رقم خورد که بخش قالب توجهی از ۲ هزار ۹۰۰ هزار میلیارد تومان مصارف دولت گذشته از استقراض تأمین شد، موضوعی که امروز دولت سیزدهم را به دردسرهای فراوان انداخته است.
میرکاظمی ادامه داد: با تمرکز دولت بر افزایش درآمدها و انضباط مالی علاوه بر پرداخت بخشی از این بدهی بنا بر آمار بانک مرکزی در شش ماه اول عملکرد دولت یعنی پاییز و زمستان سال گذشته رشد اقتصادی به پنج درصد رسید. رشد اقتصادی در بهار امسال نیز عدد ۴/۳درصدی را ثبت کرد که بیانگر نتیجه‌بخش بودن اقدامات اقتصادی دولت است.
رئیس سازمان برنامه و بودجه در پایان تأکید کرد: بازی با کلمات هیچ‌گاه واقعیت تلخ اقتصادی و عملکردی که مردم نتایج آن را در سفره‌های خود لمس کردند را قلب نخواهد کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha