کردستان بیکارترین استان کشور است

نماینده مردم سنندج در مجلس عنوان کرد: اغتشاشات محکوم است، اما بی توجهی به مطالبات کردها محکوم تر. بارها از تریبون مجلس و رسانه ها فریاد زدم کردستان نیازمند تبعیض مثبت است، کردستان بیکارترین استان کشور است و از ضعف زیرساختها( از جمله راه بین شهری و روستایی و راه آهن) و به حاشیه راندن نخبگان و تحصیل کردگان کرد و اهل سنت در سطوح استانی و ملی انتقاد کرده ام.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کردستان، سید مهدی فرشادان در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه 26مهرماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود عنوان کرد: به دنبال حوادث اخیر کشور در چنین نقطه عطفی، رهبر معظم انقلاب فرمودند: قوم کرد یکی از پیشرفته ترین اقوام ایرانی و علاقمند به میهن، اسلام و نظام هستند.

نماینده مردم سنندج و دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی افزود: چه کسانی مخاطب این سخن هستند، فقط کردها مسئولین کشوری و لشکری و یا افکار عمومی؟ بدون تردید این تعبیر در نوع خود حامل پیام مهم خطاب به ملت ایران و مسئولان نظام است. رهبری با این تعبیر به موقع به درستی تایید کردند که روح تمدن پیشرفته ی کردها هرگز با اغتشاشات همسو هماهنگ نیست و به حق کردها در طول تاریخ آشوبگر نبوده و نیستند.

وی ادامه داد: اما باید آسیب شناسی کرد چرا در روزهای اخیر بخشی از جامعه و فرزندان ملت را التهاب و ناآرامی دربرگرفت. و عده ای مخالف و عده ای معاند آب به آسیاب دشمنان نظام و انقلاب ریختند و برخی هم در صدد برآمدند که جامعه را دو قطبی کنند، اینجا بود که رهبر انقلاب همزمان با اعتراضات و اغتشاشات از کردها به عنوان پیشرفته ترین مردمان ایران اسلامی یاد می کنند.

فرشادان در توضیح اینکه چرا از چنین تعبیری استفاده شده، گفت: این تعبیر نیازمند واکاوی جدی و تحلیل جامعه شناسانه است، درک و شناخت ایشان از کردها باید فصل الخطاب و نقشه راه دولتمردان و مدیران ارشد و دستگاه های فرهنگی، اجرایی و سیاسی قرار بگیرد، چرا که در 43 سال گذشته از عمر انقلاب، این کردها بودند که حماسه سازان مرزداری و مرزبانی بودند. در جنگ ۸ ساله دفاع مقدس کردها کم هزینه ندادند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم یادآور شد: در تمام انتخابات، مناسبت ها و ایام ملی در این کشور، کردها پای ثابت همراهی و همکاری نظام بودند. کتمان نباید کرد که حاکمیت در بخش توسعه اقتصادی و احداث زیرساختها بدهکار مردم کردستان است.

وی ادامه داد: اغتشاشات محکوم است، اما بی توجهی به مطالبات کردها محکوم تر. بارها از تریبون مجلس و رسانه ها فریاد زدم کردستان نیازمند تبعیض مثبت است، کردستان بیکارترین استان کشور است و از ضعف زیرساختها( از جمله راه بین شهری و روستایی و راه آهن) و به حاشیه راندن نخبگان و تحصیل کردگان کرد و اهل سنت در سطوح استانی و ملی انتقاد کرده ام.

فرشادان بیان کرد: زیرا باور دارم شکل گیری گفتمان توسعه محور میان مردم کردستان و حاکمیت، بخشی از مطالبات مردم این استان است. واقعیتی را نباید فراموش کرد که مردم همیشه حق دارند از راه صحیح سیاسی پیگیر مطالبات و رفع مشکلات اقتصادی انباشته شده باشند. اما در این مقطع، عده ای مرگ خانم مهسا امینی را بهانه کردند و احساسات پاک و هیجانات جوانان را اغوا کردند که متاسفانه اعتراضات از روند طبیعی خود خارج شده و به اغتشاشات کشیده شد که هیچ عقل سلیمی اغتشاش و نامنی را تایید نمی کند.

نماینده مردم سنندج و دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی گفت: موضوع مثبت دیگر باز کردن بابا گفتگو با منتقدان از سوی قوه قضائیه را باید به فال نیک گرفت و بنده در جایگاه وکیل مردم نجیب کردستان، از دستگاه قضا و نهادهای مرتبط در استان کردستان درخواست می نمایم جهت رفع دلنگرانی و اضطراب والدین نسبت به آزادی فرزندانشان که مرتکب اشتباه شده اند و پشیمان
هستند اقدام نمایند چرا که این گفته رهبر معظم انقلاب است.

وی ادامه داد: این گفته ر هبری حکم یک سند بالادستی را دارد که فرمودند" همه یک حکم ندارند برخی جوانان و نوجوانانی هستند که بر اثر هیجان ناشی از ملاحظه یک برنامه اینترنتی به خیابان می آیند" موضوع دیگری که اخیرا مطرح شده شکایت پلیس از چهار نماینده مجلس به دلیل اتخاذ مواضعشان درباره فوت خانم ژینا امینی و گشت ارشاد است که رسانه ها و افکار عمومی باید بدانند مرجع نماینده مجلس قانون و وظیفه او قانون گذاری است بنابراین درخواست از پلیس از وظایف نظارتی یک نماینده است./

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha