پوشش  ۱۰۰ درصدی داروهای بیماران صعب العلاج توسط بیمه سلامت

مدیر کل بیمه سلامت استان کرمان، گفت: از این هفته پوشش بیمه‌ ای برخی داروها و خدمات به بیماران صعب العلاج که تاکنون ۷۰ تا ۹۰ درصد بود، توسط بیمه سلامت به ۱۰۰ درصد افزایش یافت.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ محمد جعفری در دیدار با رحمان جلالی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان، گفت: سازمان بیمه سلامت در تاریخ سوم آبان ماه سال ۱۳۷۳ تشکیل و به همین مناسبت این روز را روز سلامت و هفته‌ ای که به این روز منتهی می‌ شود، هفته بیمه سلامت نامگذاری شده، تا خدمات ارائه شده را مرور کرده و خدمات جدید را به مردم معرفی کنیم.

وی در ادامه افزود: به همین مناسبت در شروع هفته بیمه سلامت، همایش سالانه بیمه سلامت را با حضور اصحاب سلامت استان، بیمارستان ها، مراکز خدمات درمانی، انجمن‌ های پزشکی و نیز نظام پزشکی برگزار می‌ کنیم.

۶۵ درصد جمعیت استان کرمان تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند

مدیر کل بیمه سلامت استان کرمان، تصریح کرد: بیش از ۱ میلیون و ۸۰۰ هزار بیمه شده تحت حمایت بیمه سلامت استان کرمان قرار دارند و این جمعیت ۶۵ درصد جمعیت استان کرمان را تحت پوشش قرار می‌دهد.

جعفری بیان کرد: خوشبختانه بزرگترین اقدام انجام شده در حوزه بیمه سلامت جمع آوری دفترچه‌ های بیمه کاغذی و متعاقب آن اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیک پایلوت از کرمان بود، که در یکی دو سال اخیر به کل کشور اشاعه داده شد و خوشبختانه در بودجه ۱۴۰۱ نیز ردیف گرفته و تکلیف شده است.

وی افزود: بستر نسخه نویسی الکترونیک مبنایی برای دیگر تحولات در حوزه سلامت شده که می‌ توان به کنترل و مدیریت تجویز دارو، حل مشکلات دستخط پزشکان و برخی مشکلاتی نظیر این با اجرایی شدن نسخه نویسی الکترونیک اشاره کرد.

کمک شایان بیمه سلامت در درمان ناباروری

مدیر کل بیمه سلامت استان کرمان، اظهار کرد: حذف ارز ترجیحی دارو(طرح دارویار) یکی از مزایایی که برای حوزه سلامت داشت؛ اختصاص بخشی از بودجه این بخش به اقلام دارویی تحت پوشش بیمه بود، که بدون اینکه بیمار و داروخانه و موسسات درمانی متوجه شوند این مساله در نسخه الکترونیک وارد شده است.

جعفری ابراز کرد: از خدمات قابل توجه بیمه مساله بیمه مادران باردار و توجه به مساله فرزند آوری بود، که در سامانه نشان در بیمه سلامت مادران باردار دارای نشان بارداری شده و هر جای کشور که باشند می‌ توانند خدمات مورد نیاز خود را بدون دردسر دریافت کنند.

وی همچنین از نشانه دار شدن کد ملی بیماران صعب العلاج در سامانه الکترونیکی بیمه خبر داد و گفت: این بیماران برای دریافت دارو و خدمات تشخیصی درمانی لازم بتوانند بدون رفت و آمد اضافه‌ تر از بسته پوششی کامل تر بیمه بهره‌ مند گردند.

مدیر کل بیمه سلامت استان کرمان، تاکید کرد: این مساله شامل درمان ناباروری نیز می‌ شود که زوج‌ های نابارور نیز به همین شکل دارای نشان بیمه‌ ای شده و در هر جای کشور می‌ توانند خدمات مورد نیاز خود را دریافت کنند.

دسترسی به جدیدترین و به روزترین آمار تفکیک شده با نسخه نویسی الکترونیک

جعفری؛ از دیگر فواید نسخه نویسی الکترونیک را دسترسی به جدیدترین آمار به شکل تفکیک شهرستانی، مراکز درمانی، میزان داروی تجویز شده، میزان پرداختی و مانند آن از طریق داشبورد نسخه نویسی الکترونیکی، ذکر کرد.

وی با اشاره به سطوح پیشگیری تعریف شده گفت: در سیستم‌ های درمانی سه سطح پیشگیری مطرح است، اما بیمه سلامت به سطح چهارم پیشگیری که ممانعت از ارائه خدمات غیر ضرور درمانی است، نیز معتقد است و یکی از تلاش‌های بیمه سلامت استان کرمان این است که اگر نتواند منشا تحول باشد، حداقل همراستا با تحول در حوزه سلامت باشد.

این مقام مسئول؛ بیان کرد: پیشرفت‌ های پزشکی در ۴۰ سال اخیر در کشور ما نسبت به کشورهای همسایه و حتی برخی کشورهای نسبتا پیشرفته‌ تر جهان بالاتر بود و امروز استان‌ های مختلف کشور محل حضور بیمارانی از کشورهای همسایه برای استفاده از خدمات درمانی پیشرفته و با قیمت مناسب‌ تر از کشورهای دیگر است.

جعفری همچنین خاطر نشان کرد: خوشبختانه طرح بیمه مناطق کم برخوردار در کرمان و دیگر استان‌ها اجرایی شده است و در بودجه ۱۴۰۱ نیز ردیفی برای بیمه محرومین اختصاص داده شده؛ که همراه با جراحی اقتصادی دولت حدود ۶ میلیون نفر از جمعیت کشور که فاقد پوشش بیمه‌ ای بودند بصورت رایگان و غیر حضوری زیر چتر حمایتی سازمان بیمه سلامت ایران قرار گرفته اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha