تورم ۴۲.۱ درصدی در استان زنجان/ کاهش نرخ تورم در استان زنجان

معاون امور اقتصادی استاندار زنجان با بیان اینکه در حال حاضر استان در کنترل تورم از بالای ۵۱ درصد به ۴۲.۱ درصد رسیده است که هم‌تراز با تورم کشور است گفت : تورم استان زنجان از دی ماه ۹۹ بالای متوسط کشوری قرار داشت که برای اولین بار در شهریور ماه سالجاری تورم در استان هم راستا و هم‌گرا با متوسط کشوری شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت(طبنا) زنجان ، خلیل قاسملو ظهر روز سه شنبه در جلسه توسعه صادرات استان زنجان با اشاره به اینکه ایران در سازمان شانگهای چین عضویت شده است اظهار کرد: وزارت کشور به دنبال این است که زمینه همکاری های مشترک استان ها را با شانگهای و کشور های عضو بررسی کند تا زمینه های توسعه ای فراهم شود .

وی با بیان اینکه تجارت ها در سال های آتی با روسیه به دلیل تغییرات ساختار بین المللی تقویت خواهد شد افزود : زمینه های همکاری مشترک فراهم است که در آبان ماه سالجاری هیئت تجاری در این خصوص اعزام می‌شود.

معاون امور اقتصادی استاندار زنجان با اشاره به سند صادراتی استان زنجان بیان کرد : این سند را باید با سند رشد اقتصادی پیوند بزنیم تا در نهایت افزایش رشد تولید ۷.۸ و کنترل تورم و اشتغال اتفاق بیافتد .

قاسملو با اشاره آمار منتشره تابستان در خصوص نیروی کار استان زنجان گفت : خوشبختانه این استان در وضعیت خوبی قرار دارد که نرخ بیکاری ۵.۵ درصد و نرخ مشارکت ۴۹.۴درصد و همچنین نرخ اشتغال ۴۶.۶ درصد است .

وی با بیان اینکه این آمار نسبت به پایان سال گذشته که اگر افراد بالای ۱۵ سال را ۸۲۵ هزار نفر در نظر گرفته شود بالای ۳۰ هزار نفر افزایش شاغلین را در استان زنجان شاهد هستیم بیان کرد : این آمار و اطلاعات توسط مرجع رسمی منتشر شده است که امیدواریم با کنترل تورم کنترل بیشتری صورت گیرد.

معاون امور اقتصادی استاندار زنجان با بیان اینکه استان زنجان در حال حاضر استان در کنترل تورم از بالای ۵۱ درصد به ۴۲.۱ درصد رسیده است که هم‌تراز با تورم کشور است افزود : تورم استان زنجان از دی ماه ۹۹ بالای متوسط کشوری قرار داشت که برای اولین بار در شهریور ماه سالجاری تورم در استان هم راستا و هم‌گرا با متوسط کشوری شد که امیدواریم این روند ادامه پیدا کند تا بتوانیم تا درصدی از رشد ۸.۷ درصد تحقق یابد .

قاسملو با بیان اینکه پس از تحقق مردمی سازی یارانه‌ها آثار آن در شهرستان خدابنده مشهود بود که حدود ۵۵ درصد از پرداخت گندم مربوط به این‌ شهرستان بود افزود : آثار این اتفاقات در کنترل تورم شهرستان ها مؤثر خواهد بود چراکه معمولا تورم مناطق روستایی بیشتر از شهری است .

وی با بیان اینکه صنعت روی به نوعی صادرات تک محصولی در استان است بیان کرد : اگر بتوانیم تنوع صادرات را مدنظر بگیریم میتوانیم در بکارگیری روش های نوین ،شرکت های فناور ،توانمند سازی نیرو و استفاده بهتر از سرمایه موجود تولید و صادرات را تقویت و زیادتر کنیم تا شاهد رفاه همشهریان استان باشیم .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha