شرکت‌های فناور و دانش بنیان در مسیر تولید محصول باکیفیت ایرانی نقشی کلیدی دارند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: حوزه تجهیزات پزشکی از حوزه‌هایی بوده که از ارزبری بالایی برخوردار است و با توجه به توانمندی بالای کشورمان در این حوزه باید بیش از پیش به سمت تولید داخلی باکیفیت گام برداریم.

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت،دکتر محمد علی کیانی در نشست با تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی، دندانپزشکی، آزمایشگاهی، کلینیکی، بیمارستانی و صنایع وابسته، اظهار کرد: تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی محصولات بسیارخوب و باکیفیتی را با همان کیفیت نمونه خارجی‌اش و حتی بهتر از آن در داخل کشور تولید کرده‌اند و اقدامات فناورانه قابل توجهی داشته‌اند، کارهای عرضه شده در این نمایشگاه بسیار باکیفیت و بیانگر آن بود که اگر این گروه مورد حمایت قرار بگیرند کارهای بهتر از این هم می‌توانند تولید کنند.

وی تصریح کرد: با توجه شرایط مدنظر و توانمندی بالای تولیدکننده داخلی می‌توانیم موقیعت خود را شکوفاتر از وضع کنونی ببینیم، بسیاری از شرکت‌ها نیاز به حمایت دارند و خواهان یاری‌رسانی در رفع مشکلاتشان هستند و در تلاش هستیم تا در این زمینه حمایت لازم را داشته باشیم تا شرکت‌های فناور بهتر از گذشته در زمینه تولید محصولات فناورانه حوزه سلامت بدرخشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه حوزه تجهیزات پزشکی از حوزه‌هایی بوده که از ارزبری بالایی برخوردار است، خاطرنشان کرد: در این زمینه باید سعی کنیم تا بیش از پیش به سمت تولید داخلی باکیفیت گام برداریم، برای ما با توجه به نوع وظایفمان کیفیت حرف اول را می‌زند و هرگز نباید تصور شود که چون هزینه محصول تولیدی کم بوده، فاقد کیفیت لازم است.

دکتر کیانی اضافه کرد: برای ما حفظ جان بیمار مهمتر از همه چیز بوده و هیچ چیزی جای آن را نمی‌گیرد و قطعاً شرکت‌های فناور و دانش بنیان در مسیر تولید محصول باکیفیت ایرانی نقشی کلیدی دارند.

وی ضمن اشاره به نقش پررنگ و کلیدی شرکت‌های فناور و دانش بنیان در ایم پاندمی کووید، بیان کرد: در ایام بحران کرونا شرکت‌های فناور و دانش بنیان زیادی یاری‌گر مردم و خادمان حوزه سلامت بودند، شرکت‌هایی که در زمینه تولید ونتیلاتور، ماسک، گان، شیلد، تست‌های رپید و pcr و غیره فعال بودند و شرکت‌های فعال خراسان رضوی یکی از مؤفق‌ترین مجموعه‌ها در این حوزه بودند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: یکی از شرکت های فعال در مشهد در زمینه تولید دستگاه سی تی اسکن ایرانی اقدامات قابل توجه زیادی را صورت داده و قطعاً با توجه به پتانسیل و توانمندی نخبگان ایرانی تولید این محصول نه تنها غیر ممکن نخواهد بود، بلکه می‌توان این دستگاه مشابه نمونه خارجی‌اش و حتی بهتر از آن در داخل کشور تولید کرد.

دکتر کیانی تأکید کرد: ما در تمامی کارها و اقدامات مرتبط با حوزه سلامت شرایط و وضعیت را چند منظوره می‌بینیم و معتقدیم که کار کیفی و حمایت از تولید داخل باید متناسب با نیاز جامعه باشد و مهمتر از آن اینکه کیفیت بالا لحاظ شود و صرف تولید با قیمت پائین، شاهد تولید محصول فاقد کیفیت لازم نباشیم.

وی با بیان اینکه ایران حرف اول منطقه را در حوزه تجهیزات پزشکی می زند و 140 شرکت شاخص در سطح کشور در این زمینه فعالیت دارند، خاطرنشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی مشهد از تمامی تولیدکنندگان عرصه سلامت حمایت می‌کند تا بتوانند بهترین نوع محصول را در مسیر اثربخشی بهتر و بیشتر تولید کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha