امدادرسانی به 136 نفر در پی وقوع بارندگی شدید در گلستان/هلال احمر در حالت آماده باش

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان گفت: در پی بارندگی شدید و آبگرفتگی در استان گلستان به ۱۳۶ نفر امدادرسانی شد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا)از گلستان؛ قاسم غریب آبادی با اعلام این خبر گفت: در پی هشدار هواشناسی مبنی بر ورود سامانه بارشی به استان گلستان، امدادگران و نجاتگران در مراکز عملیاتی، پایگاه های امدادونجات و شعب هلال احمر استان با خودروهای امدادی و تجهیرات سیلاب در حالت آماده باش کامل قرار گرفتند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان افزود: از شب گذشته، با شدت گرفتن بارش باران شهرستان های بندرگز، روستای سرطاق، گرگان، روستای گلند دچار آبگرفتگی شدند.

وی در ادامه بیان کرد: در پی این آبگرفتگی محور خوش ییلاق به روستاهای رودبار و پارتیان شهرستان آزادشهر مسدود و علاوه بر این محور گرگان به کردکوی و محور گرگان به آق قلا از آبگرفتگی متاثر شدند.

وی خاطر نشان کرد: ۸۱ پرسنل، امدادگر و نجاتگر در قالب ۲۳ تیم عملیاتی با بکارگیری ۲۳ دستگاه آمبولانس و ۱۳ دستگاه موتور پمپ و لجن کش به ۱۳۶ نفر امدادرسانی کردند. ۴۰ نفر از حادثه دیدگان سرنشنیان یک اتوبوس در جاده تیل آباد محور خوش ییلاق بوده اند که در مسجد روستای تیل آباد اسکان داده شدند.

غریب آبادی توضیح داد: ۴۴ تخته پتو، ۲ تخته موکت، ۷ بسته غذایی ۷۲ ساعته، ۱۸ بطری آب معدنی، ۹۰ کیلو نایلون میان متاثرین‌ از آبگرفتگی توزیع شد.

گفتنی است، عملیات در شهرستان های آق قلا و بندرگز در ساعت ۳ بامداد امروز پایان یافت و امدادرسانی در محور خوش ییلاق شهرستان آزادشهر و روستای سرکلا گرگان ادامه دارد. ضمن اینکه نیروهای عملیاتی تا عادی شدن شرایط در آماده باش هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha