نهضت ملی مسکن باید استاندارد ساخته شود / توقف تولید ۵ خودروی غیر استاندارد

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران با بیان اینکه هرجایی تخلفی رخ دهد و ایمنی مردم و سلامت مردم  را تهدید کند تساهل و تسامح ممنوع است افزود : اینکه اگر مسکن مهر غیر استاندارد ساخته شده است نهضت ملی مسکن استاندارد باید ساخته شود  و این ظلم به مردم است اگر اینچنین نباشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت(طبنا) زنجان، مهدی اسلام پناه ظهر روز چهارشنبه در جلسه شورای استاندارد استان زنجان با بیان اینکه شاخص جهانی نوآوری در سال ۲۰۲۲ رتبه ایران با هفت پله صعود به ششم منطقه ارتقا پیدا کرده است اظهار کرد: این شاخص هرساله سازمان مالکیت فکری تهیه می‌شود که رتبه ایران در شاخص‌های درون داد و برون داد رتبه ۵۳ دنیا را دارد .

وی با بیان اینکه در آثار خلاقانه در بنیاد های دانش و فناوری و پیشرفت بازار در ۱۰ ماهه سال ۲۰۲۲ رشد چشمگیری را کشور ایران داشته است افزود : متأسفانه در فضای کسب و کار و قانون گذاری مرتبط با این فضا رشد نداشته بلکه تنزل هم کرده ایم.

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران با بیان اینکه در انتهای سال ۱۴۰۰و روی کار آمدن دولت سیزدهم رتبه استاندارد سازی جمهوری اسلامی ایران از رتبه ۲۶ به ۲۲ ارتقا پیدا کرد افزود: در سازمان جهانی استاندارد ۱۶۷ کشور دنیا عضو هستند که طبق آمار های بین المللی و شاخص های بین المللی در حوزه های معتبر نزدیک می‌شویم.

اسلام پناه با بیان اینکه رابطه استاندارد سازی با دانش بنیان و اقتصاد نشان دهنده این است که آثار سرمایه و نیروی کار و آثار پیشرفت فنی و تکنیکی را به عنوان محرکه رشد اقتصادی در آمار مشاهده کنیم افزود : این ارتقا در حوزه نوآوری کشور نشان از گشایش اقتصادی کلان کشور است .

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی در ثبت اظهارنامه های علائم تجاری در بین ۱۳۲ کشور دنیا رتبه اول دارد بیان کرد: این سازمان در ۶۰ ماده قانون دارد .

این مسئول با بیان اینکه در این سازمان مرجعی رسمی و حاکمیتی است و عهده دار سیاست گذاری و استاندارد سازی کیفیت کالا و خدمات است افزود: طبق قانون اگر دستگاهی تخلفی کند در این خصوص طبق قانون برخورد می‌شود.

اسلام پناه با اشاره به اینکه در هرجایی تخلفی رخ دهد و ایمنی مردم و سلامت مردم را تهدید کند تساهل و تسامح ممنوع است افزود : اینکه اگر مسکن مهر غیر استاندارد ساخته شده است نهضت ملی مسکن استاندارد باید ساخته شود و این ظلم به مردم است اگر اینچنین نباشد.

وی با بیان اینکه باید در تمامی حوزه ها استاندارد سازی لازم است بیان کرد: طبق قانون باید کلیه دستگاه های اجرایی موظف هستند مقررات فنی حوزه مربوطه را مطابق قانون استاندارد های ملی اجرایی َکنند.

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران با بیان اینکه مدیران علمی باید با منش انقلابی الگویی را بسازند که مردم راضی باشد افزود : حق کیفیت زندگی خوب در بطن کار استاندارد است .

اسلام پناه در پایان از توقف ۵ خودروی غیر استاندارد در کشور خبر داد ‌.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha