زمان دار شدن کارت های سوخت آزاد در جنوب و شرق کرمان

فرماندار جیرفت گفت: جهت جلوگیری از پدیده قاچاق سوخت در جنوب و شرق استان کرمان، استفاده از کارت های آزاد سوخت در جایگاه ها در این شهرستان، سایر مناطق جنوب و شرق استان کرمان، فقط از ساعت ۲۲ شب تا ۶ صبح ممنوع است.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ احمد بلندنظر در جلسه هماهنگی و ساماندهی عرضه سوخت شهرستان؛ با اشاره به صف های طولانی در جایگاه های سوخت و مشکلاتی که در زمینه پخش سوخت و فرآورده های نفتی به وجود آمده است، گفت: وجود پدیده قاچاق سوخت، نرسیدن به موقع سوخت به جایگاه های شهرستان، خرابی نازل های جایگاه ها و نبود نظارت روزانه از سوی بازرسان شرکت پخش فرآورده های نفتی از دلایل اصلی وجود صف های طولانی در جایگاه های سوخت است.

وی با انتقاد از حضور نداشتن مستمر بازرسان شرکت پخش فرآورده های نفتی در شرایط کنونی در جایگاه های سوخت، افزود: بازرسان شرکت نفت به صورت ۱۵ الی ۳۰ روز یکبار به جایگاه ها سرکشی می کنند؛ یکی از دلایل این مشکل کمبود نیروی این شرکت است.


فرماندار جیرفت؛ در عین حال با اشاره به آمارها مبنی بر افزایش مصرف سوخت در این شهرستان باوجود اجرای طرح های محدودسازی عرضه سوخت، تصریح کرد: روند مصرف بنزین در شهرستان جیرفت از ۵۰۰ هزار لیتر در مدت مشابه سال گذشته در مقایسه با امسال به حدود ۸۰۰ هزار لیتر رسیده است.

بلند نظر؛ اعلام کرد: براساس تصمیم ستاد استانی؛ استفاده از کارت های آزاد سوخت در جایگاه ها در این شهرستان، سایر مناطق جنوب و شرق استان فقط از ساعت ۲۲ شب تا ۶ صبح ممنوع است؛ که این تصمیم با توجه به قاچاق سوخت در جنوب و شرق استان کرمان عملیاتی شده است.

وی در ادامه صحبت هایش به ارائه راهکار در مورد حل مشکلات سوخت پرداخت و ابراز داشت: یکی از راهکارهای دیگر موظف کردن خودروهای سنگین داخل شهرستان جیرفت که از بارنامه بهره نمی برند برای ثبت نام در سامانه مدنظر و نصب جی پی اس بر روی این خودروهاست که بر اساس پیماش آنها سوخت تعلق گیرد.

فرماندار جیرفت یادآور شد: نیروی انتظامی هم موظف شده است، که خودروهای سنگین با باک های غیرمجاز یا با ظرفیت غیراستاندارد باک را شناسایی و متوقف کند.


بلندنظر اظهار کرد: نصب دوربین در هر جایگاه عرضه سوخت که ارتباط با مرکز نظارتی داشته باشد نیز برای جلوگیری از سوختگیری چند باره یک خودرو از دیگر پیشنهادهای مصوب شده در شورای تامین شهرستان بود.بسیاری از این مصوبات همچون نصب دوربین به شرکت توزیع فرآورده‌های برمی‌گردد که باید دید با توجه به اعتباراتی که دارند و اختصاص می‌دهند چه زمان عملی می‌شود.

وی ادامه داد: یکی از راهکارهای بلندمدت که پیشنهاد شده، احداث انبار و مخازن ذخیره فرآورده های نفتی در شهرستان جیرفت است که با توجه به وجود هفت شهرستان با یک میلیون نفر جمعیت در جنوب کرمان و همچنین فاصله ۲۴۰ کیلومتری از شهر کرمان، این نکته ضروری است.


فرماندار جیرفت، خاطرنشان کرد: کد ۱۲ شرکت پخش فرآورده های نفتی نیز در جیرفت فعال نیست تا خودروهای سنگینی که طبق بارنامه نباید در جیرفت حضور داشته باشند از سوختگیری آنها به صورت مکانیزه ممانعت شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha