۲۲ هزار بار مراجعه مردمی به بیمارستان‌های مرزی در ایام اربعین

رییس سازمان اورژانس از استفاده از ۲۰ اتوبوس آمبولانس برای اولین بار و ۲۲ هزار بار مراجعه مردمی به بیمارستان‌های مرزی در مراسم اربعین امسال خبر داد.‌

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت، دکتر جعفر میعادفر در اجلاس روسای دانشگاه‌ ها و دانشکده های علوم پزشکی کشور گفت: خوشبختانه ۲۰ دستگاه اتوبوس آمبولانس را ایران خودرو به موقع تحویل اورژانس داد. در مراسم اربعین امسال همچنین از ۶ بالگرد و سه هواپیما برای انتقال مصدومان استفاده شد.

وی افزود: ۲۰ کانتینر و کانکس مجهز به کولر به مرزها منتقل شد تا از گرمازدگی زائران در روزهایی که دمای هوا بین ۴۵ تا ۶۰ درجه آنهم در اواخر شهریور در نوسان بود، استفاده شود.

وی ادامه داد: در مراسم اربعین ۱۲۲ بیمار از طریق انتقال هوایی برای درمان به تهران منتقل شدند و در کل، ۳۶ ماموریت هوایی انجام شد.

رییس اورژانس کشور با بیان اینکه امسال چهار مرز به مرزهای کشور برای تردد زائران اربعین افزوده شد و مجموع مرزها به ۱۰ رسید، گفت: پنج بیمارستان و ۲ درمانگاه صحرایی در مناطق مرزی راه اندازی شد. ۲۲۰۰ بیمار بستری شدند و به ۷۴۶ نفر از اتباع خارجی، خدمت رسانی شد.

دکتر میعادفر با اشاره به معدوم سازی ۱۱ تن مواد غذایی برای جلوگیری از مسمومیت زائران اربعین، گفت: کنترل موارد مثبت وبا، آموزش بهداشتی و غذایی موکب داران، اعزام تیم ‌های بهداشتی به مناطق مرزی، اعزام ۶۰ تکنسین پزشکی، ۹۰ کارشناس بیماری‌ها و ۶۰ کارشناس بهداشتی به عراق، بخش دیگری از اقدامات لازم برای حفظ سلامت زائران اربعین بود.

رییس سازمان اورژانس خاطرنشان کرد: در مجموع سه میلیون و ۷۵۰ هزار زائر از ایران خارج و سه میلیون و ۲۰۰ هزار نفر تا ۲۱ ماه صفر وارد ایران شدند. مابقی برای مراسم دهه آخر صفر در عراق ماندند و بعد از ۲۸ صفر برگشتند.

دکتر میعادفر بیان کرد: وزیر بهداشت از مرزهای غربی و جنوب غربی دو بار بازدید کرد و برای تمهیدات مراسم اربعین نیز دو بار به کشور عراق سفر کرد.‌

وی یادآور شد: اولین جلسه ستاد اربعین برای مراسم اربعین ۱۴۰۲، هفته جاری در وزارت کشور برگزار شد. ستاد اربعین ۱۷ کمیته دارد که یکی از این کمیته‌ها، کمیته بهداشت و درمان است که خود دارای چند زیرکمیته است.

به گفته میعادفر با اینکه اجتماع عظیم اربعین پس از دو سال وقفه به دلیل کرونا، امسال برگزار شد ولی از مدیریت خوبی برخوردار بود.

وی افزود: مرزهای ایلام، آبادان، خوزستان، اهواز، ایرانشهر، آذربایجان غربی و کردستان و همچنین مرز سیستان و بلوچستان دارای ترددهای زیادی بودند که مرز ایلام بیشترین تردد زائران اربعین را به خود اختصاص داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha