سهم ۱۰ درصدی پایتخت در تولید سالانه ۲۰ میلیون تن زباله در کشور

مشاور وزیر کشور در امور فناوری از تولید سالانه ۲۰ میلبون تن زباله در کشور خبر داد که سهم شهر تهران از این میزان تولید ۱۰ درصد است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت، حمیدرضا طهوری در مراسم افتتاح نخستین مرکز مدیریت یکپارچه پسماند شهری (MRF) و ۵۵ غرفه دریافت پسماند خشک که امروز شنبه -۷آبان ۱۴۰۱- انجام شد، گفت: خوشبختانه در کشورمان وضعیت مدیریت پسماند قابل قبول بوده اما در حوزه پردازش و تفکیک زباله دچار عقب ماندگی و مشکلاتی هستیم.

وی افزود: ۲۰ میلیون تن زباله سالانه در کشور تولید می شود که سهم شهر تهران و دو شهر از شهرهای شمالی کشور هر کدام ۱۰ درصد از کل اینو میزان تولید زباله است.

مشاور وزیر کشور در امور فناوری ادامه داد: در حال حاضر ۵۰ درصد از زباله های جمع آوری شده در تهران دفن می شود و باید اقداماتی مناسب برای کاهش آلودگی زیست محیطی پسماندهای شهر تهران انجام شود.

وی بیان کرد: برنامه وزارت کشور در این حوزه کاهش نقاط جمع آوری زباله در کشور از ۷۰۰ نقطه به ۳۰۵ نقطه است که این کار با استفاده از روش های نوین و بی خطر سازی زباله و تفکیک آن از مبدا میسر است.

طهوری یادآور شد: وزیر کشور در ابلاغیه ای در اواخر سال قبل ۱۰ فرمان را در خصوص تفکیک زباله از مبدا، استفاده از استارتاپ ها و .... صادر کرد که راهکارهای لازم را جهت استفاده مدیران شهری در جهت مدیریت پسماند شهرها ارائه می داد.

وی تاکید کرد: در حال حاضر اتفاقات خوبی در این حوزه در کشور روی داده است.

مشاور وزیر کشور در امور فناوری گفت: خوشبختانه وضعیت شهر تهران در حوزه مدیریت پسماند از متوسط کشور بالاتر است، مشارکت بخش خصوصی به خوبی در حال انجام است و شرکت های دانش بنیان با شهرداری همکاری دارند.

وی در انتها افزود: یک نوگرایی در مدیریت پسماند شهر تهران دیده می شود. به طوری که با روش ام.آر.اف میزان زباله های ریجکتی کمتر می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha