دستورالعمل‌های علمی روند درمان آنفلوانزا به درمانگاه‌ها ابلاغ شده است

جانشین معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: دستورالعمل‌های علمی مربوط به پروتکل‌های درمانی به درمانگاه‌ها ارسال و ابلاغ شده است و نظارت‌ بر درمانگاه‌ها در حال انجام است.

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت،دکتر ایوب توکلیان افزود:تمامی درمانگاه‌های عمومی و خصوصی شبانه روزی، ملزم به داشتن پزشک عمومی در شیفت صبح و شب هستند و با درمانگاه‌های فاقد پزشک عمومی برخورد خواهد شد.

وی با بیان اینکه درمانگاه‌های عمومی موظف به داشتن پزشک متخصص اطفال نیستند اما موظف به داشتن پزشک عمومی هستند و پزشک عمومی توانایی کافی برای درمان‌های سرپایی کودکان را دارا هستند ادامه داد: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده مراکز درمانی و درمانگاه‌های فاقد دکتر عمومی این موضوع را از طریق تماس با سامانه 190 و یا از طریق سامانه جامع نظارت بر درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد و واحد رسیدگی به شکایات اطلاع رسانی کنند تا بلافاصله اقدامات لازم در این خصوص صورت گیرد.

جانشین معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: نظارت بر درمانگاه‌ها به شکل سرزده و تصادفی است اما به دلیل تعداد زیاد درمانگاه‌ها و پراکندگی جغرافیایی درمانگاه‌ها و مطب‌ها طبیعتا ممکن است بازدیدها دچار وقفه یا تاخیر شود و یا فاصله زمانی بین بازدیدها خیلی طولانی شود.

دکتر توکلیان افزود: ساعت تغییر شیفت‌های پزشکان در درمانگاه‌ها متفاوت است و در برخی درمانگاه‎ها شیفت پزشکان در 2 نوبت صبح و شب و در برخی درمانگاه‌ها در سه نوبت تغییر شیفت پزشکان صورت می‌گیرد.

جانشین معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: برخی مشکلات درمانگاه‌ها که به ما منعکس می‌شود، در حد اختیاراتمان برای رفع آنها کمک می‌کنیم و در خصوص شلوغی درمانگاه‌ها، برنامه و هدفمان این است که اجازه ندهیم شلوغی درمانگاه‌ها به سمت بیمارستان‌ها سرازیر شود لذا خدمات درمانی به بیماران سرپایی در مطب‌ها و درمانگاه‌ها، باید ارائه شود و تنها افرادی که ضرورت دارد به بیمارستان مراجعه کنند و بستری شوند به بیمارستان مراجعه کنند چرا که اگر بیمارستان‌ها و اورژانس کودکان شلوغ شود کیفیت ارائه خدمات به شدت افت خواهد کرد که این امر مطلوب نیست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha