مطالبات مراکز طرف قرارداد تامین اجتماعی به‌زودی پرداخت می‌شود

مدیرکل درمان غیرمستقیم سازمان تأمین‌اجتماعی گفت: هفته گذشته ۳۰ هزار میلیارد ریال از مطالبات داروخانه‌ها و مراکز طرف قرارداد این سازمان پرداخت شد و بخش دیگری از این مطالبات نیز به‌زودی پرداخت خواهد شد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت به نقل از از سازمان تأمین‌اجتماعی، شهرام غفاری افزود: سازمان تأمین‌اجتماعی در اجرای طرح دارویار، همکاری کامل داشته و مطالبات داروخانه‌ها از محل این طرح را نیز تا شهریور ماه پرداخت کرده و تنها مطالبات دو ماه شهریور و مهر باقی مانده است که به زودی با حمایت مجلس شورای اسلامی و همکاری دولت پرداخت خواهد شد.

مدیرکل درمان غیرمستقیم سازمان تأمین‌ اجتماعی تأکید کرد: بیمه‌شدگان تأمین‌ اجتماعی بدون هیچ مشکلی می‌توانند با مراجعه به مراکز طرف قرارداد، خدمات مورد نیاز خود را دریافت کنند.

وی در باره مصاحبه اخیر یکی از اعضای انجمن داروسازان مبنی بر تخصیص مستقیم یارانه طرح دارویار به داروخانه‌ها نیز گفت: سازمان تأمین‌اجتماعی مخالفتی با این پیشنهاد ندارد؛ هرچند این مساله تصمیمی است که در سطوح مدیریتی بالاتر و توسط سیاستگذاران باید گرفته شود.

به گزارش ایرنا، جمیل حق‌پرست، معاون برنامه‌ریزی، مالی و پشتیبانی سازمان تأمین‌اجتماعی نیز پیش از این (سه‌شنبه ۳ آبان ۱۴۰۱) گفته بود: پرداخت به‌موقع مطالبات مراکز طرف قرارداد همواره از اولویت‌های سازمان تأمین‌اجتماعی است و با وجود افزایش قابل‌توجه هزینه‌های سازمان که فقط پس از اجرای افزایش ۳۸ درصدی حقوق بازنشستگان سایر سطوح، ماهانه ۲۶۰۰ میلیارد تومان افزایش یافته است در هفته جاری پرداخت بخش دیگری از مطالبات مراکز درمانی اعم از دولتی و خصوصی آغاز شد.

وی همچنین اعلام کرده بود: در نخستین مرحله از پرداختی‌ها، (سوم و چهارم آبان) بیش از ۳۰ هزار میلیارد ریال از مطالبات داروخانه‌ها و مراکز درمانی طرف قرارداد پرداخت خواهد شد.

طرح ملی دارویار از ٢٣ تیر ماه ۱۴۰۱ در راستای سیاست‌های کلی نظام سلامت مبنی بر مدیریت منابع از طریق نظام بیمه‌ای آغاز شد.

اصلاح سیاست‌های ارزی دارو، توزیع یارانه (دارو) متناسب با نیاز بیماران، بهره‌مندی همه دهک‌های جامعه از یارانه، ثبات در پرداخت از جیب بیماران و اجرای بیمه همگانی برای آحاد مردم از اهداف اصلی این طرح به‌شمار می‌رود.

در راستای اجرای این طرح ۶ هزار میلیارد تومان برای پوشش گروه‌های فاقد بیمه در قانون بودجه ۱۴۰۱ تصویب شده است؛ سه دهک اول جامعه (حدود ۶ میلیون نفر) بدون مراجعه حضوری و به صورت رایگان توسط سازمان بیمه سلامت تحت پوشش قرار گرفتند.

محمد مهدی ناصحی رئیس سازمان بیمه سلامت ایران نیز ۳ آبان ماه ۱۴۰۱ اعلام کرد: ۲۷ قلم داروی پر مصرف و دیابتیک به زودی در طرح دارویار تحت پوشش قرار می‌گیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha