تأکید شهردار شیراز بر اهمیت پدافند غیرعامل در ساخت‌وساز شهری

اسدی با تأکید بر اهمیت پدافند غیرعامل در ساخت‌وساز گفت: رعایت نکردن اصول و اهداف پدافند غیرعامل در شهرهای جدید، باعث برهم خوردن نمای شهری می‌شود.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از فارس ،محمدحسن اسدی شهردار شیراز در دیدار با اسدالله کریمی، معاون امور شهری سازمان پدافند غیرعامل کشور، گفت: شهرسازی از مهم‌ترین بخش ها در شهرها محسوب می‌شود و اگر شهرسازی درست و باقاعده انجام و رعایت شود، حجم مشکلات و حوادث کمتر خواهد شد.

وی با بیان اینکه اگر مسائل شهرسازی درست و طبق ضابطه خود انجام شود، آسیب کمتر خواهد شد، تصریح کرد: در طرح جامع و تفصیلی شهری که به دست افراد متخصص تهیه می‌شود، تمام مسائل از قبیل پدافند غیرعامل، حمل‌ونقل و شهرنشینی در نظر گرفته می‌شود.

اسدی با تأکید بر اهمیت پدافند غیرعامل در ساخت‌وساز اضافه کرد: رعایت نکردن اصول و اهداف پدافند غیرعامل در شهرهای جدید، باعث برهم خوردن نمای شهری می‌شود.

مدیر ارشد شهری شیراز به وقوع سیل و زلزله به‌عنوان تهدیدات در برخی از شهرها اشاره و تصریح کرد: علاوه بر مقاوم‌سازی و ایجاد تسهیلات، باید در برابر این خطرات به مردم آموزش داده شود.

اسدالله کریمی، معاون امور شهری سازمان پدافند غیرعامل کشور نیز با بیان اینکه کار مطالعاتی "پدافند غیرعامل" درخواست ما از شهرداری‌ها بود، تصریح کرد: بخشی از هزینه‌های مطالعاتی در این زمینه را بر عهده گرفتیم.

وی بیان کرد: با همکاری همه‌کسانی که در حوزه پدافند غیرعامل کار می‌کنند بتوان شهرهای پایداری داشته باشیم.

شهردار شیراز در دیدار با فرمانده ارشد آجا در استان‌های فارس و کهگیلویه‌وبویراحمد با بیان اینکه فصلی جدید از همکاری‌ها را آغاز خواهیم کرد، گفت: این همکاری قطعا به نفع مردم و نظام مقدس جمهوری اسلامی خواهد بود.

وی همچنین در ادامه در دیدار با امیر سرتیپ دوم ابوالقاسم رضایی فرمانده ارشد آجا در استان‌های فارس و کهگیلویه‌وبویراحمد با اظهار تسلیت و محکومیت حادثه تروریستی حرم حضرت شاهچراغ (ع) از زحمات ارتش جمهوری اسلامی در حفظ کیان ایران اسلامی قدردانی کرد و با بیان اینکه فصلی جدید از همکاری‌ها را آغاز خواهیم کرد، تصریح کرد: این همکاری قطعا به نفع مردم و نظام مقدس جمهوری اسلامی خواهد بود.

امیر سرتیپ دوم ابوالقاسم رضایی فرمانده ارشد نظامی ارتش در منطقه فارس و کهگیلویه‌وبویراحمد نیز با عرض تسلیت و محکومیت جنایتی که در حرم حضرت شاهچراغ (ع) رخ داد، از تشکیل کارگروه ویژه و همکاری‌های فی‌مابین خبر داد و اظهار کرد: ارتش آماده هرگونه همکاری جهت رشد و تعالی شهر است.

وی خاطرنشان کرد: ارتش در حوادث طبیعی همواره یکی از نیروهای عمل‌کننده بوده و این را وظیفه خود در راستای خدمت به مردم می‌دانیم.

انتهای پیام

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha