کد خبر: 189473
۱۱ آبان ۱۴۰۱، ۹:۰۴
بارش باران و وزش باد در بیشتر نقاط کشور

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از بارش باران و وزش باد، گاهی رعد و برق در غالب نقاط کشور همچنین بارش تگرگ در ارتفاعات خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت، صادق ضیاییان درباره شرایط جوی کشور اظهار کرد: امروز(۱۱آبان) در خوزستان، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، اصفهان، جنوب ایلام و شمال بوشهر رگبار و رعد و برق همراه با وزش باد شدید موقت و در برخی مناطق گیلان، مازندران، خراسان رضوی و نیمه‌جنوبی استان‌های مرکزی، قم و سمنان بارش باران گاهی با رعدوبرق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: پنجشنبه(۱۲ آبان) در چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، غرب فارس، اصفهان، جنوب و شرق لرستان، یزد، خوزستان و کرمان رگبار و رعدوبرق همراه با وزش باد شدید موقت و در خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سمنان و شرق تهران بارش باران گاهی با رعدوبرق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ادامه داد: جمعه(۱۳ آبان) در خراسان رضوی، شمال خراسان جنوبی، کرمان، فارس و برخی مناطق بوشهر، هرمزگان، نیمه‌شمالی سیستان و بلوچستان، یزد و شرق سمنان بارش خواهیم داشت.

وی ادامه داد: شنبه و یکشنبه(۱۴ و۱۵ آبان) در برخی نقاط سواحل دریای خزر، شمال شرق، شرق و جنوب کشور بارش پراکنده رخ می‌دهد.طی این مدت بارش تگرگ در دامنه‌های زاگرس همچنین بارش برف در ارتفاعات البرز و زاگرس مرکزی و شمالی دور از انتظار نیست.

ضیاییان تصریح کرد: وزش باد شدید روزهای چهارشنبه و پنجشنبه(۱۱ و ۱۲ آبان) در برخی مناطق غرب، جنوب غرب، مرکز و شرق و جمعه(۱۳ آبان) در جنوب، شرق و جنوب شرق موجب خیزش گردوخاک خواهد شد. دریای خزر و شمال خلیج فارس نیز چهارشنبه و پنجشنبه مواج پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۱۲ آبان‌)قسمتی ابری و گاهی وزش باد به‌تدریج افزایش ابر با احتمال بارش پراکنده با حداقل دمای ۱۴ و حداکثر دمای ۲۱ و روز جمعه (۱۳ آبان‌)قسمتی ابری و گاهی وزش باد با حداقل دمای ۱۳ و حداکثر دمای ۲۱ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان در پایان گفت: طی امروز (۱۱ آبان ) اهواز و بندرعباس با دمای ۳۳ درجه سانتیگراد و فردا(۱۲آبان)بندرعباس با دمای ۳۲ درجه سانتیگراد گرم‌ترین مرکز استان و طی امروز و فردا ارومیه با دمای ۱ درجه سانتیگراد سردترین مرکز استان کشور است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha