یک‌ششم شهدای قم، فرهنگی و دانش‌آموز هستند
مدیرکل آموزش‌وپرورش قم با بیان این‌که یک‌ششم شهدای این استان فرهنگی و دانش‌آموز هستند، گفت: روز شنبه ۱۴ آبان‌ماه یادواره شهدای قم در تمام مدارس به‌صورت هم‌زمان در شیفت صبح و عصر برگزار می‌شود

علیرضا رحیمی روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران، افزود: در یک روز و ساعت سیستم تعلیم و تربیت عمومی استان مشغول برگزاری یادواره شهدا خواهد بود که در تاریخ انقلاب اسلامی اقدامی فاخر و بی‌نظیر است.

وی اضافه کرد: در این راستا ۴۰۰ نفر به‌عنوان روایتگر شهادت و ایثار در شیفت صبح و عصر در سطح مدارس حضور خواهند داشت.

وی با بیان این‌که برگزاری یادواره شهدا مرور تاریخ و مبانی انقلاب اسلامی و رشادت‌های ملت فرهیخته است، ادامه داد: برگزاری یادواره شهید از ابزارهای بسیار مهم در راستای تربیت دینی دانش‌آموزان است.

رحیمی بیان کرد: نوشتن دل نوشته، اشعار، مقالات، نامه به شهدا، جمع‌آوری تصاویر وصیت‌نامه شهدا و مزین کردن نام کلاس به نام شهدا از جمله فعالیت‌های مدارس از ابتدای سال تحصیلی تاکنون بوده‌است.

وی افزود: فردا نیز طنین مرگ بر آمریکا با حضور گسترده دانش‌آموزان و فرهنگیان در راهپیمایی روز ۱۳ آبان ماه بلند خواهد شد و شرکت‌کنندگان علیه استکبار جهانی شعار سر می دهند.

به گفته وی، چهار هزار معلم در سطح استان قم، فرزند بی‌سرپرست تحت سرپرستی دارند و در ایام کرونا نیز ۲.۵ میلیارد تومان کمک مومنانه به دانش‌آموزان بی‌بضاعت انجام شده است.

رییس اداره شاهد و ایثارگران اداره کل آموزش‌وپرورش قم نیز در این جلسه گفت: استان قم بیش از ۶ هزار شهید تقدیم انقلاب کرده است که یک‌ششم آن شهدای فرهنگی و دانش‌آموز هستند.

مهدی خادمی جمکرانی افزود: در حال حاضر ۴۰۰ فرزند شهید و ۶۰۰ رزمنده دفاع مقدس به‌عنوان همکار در مدارس و اداره کل آموزش‌وپرورش قم شاغل هستند.

وی با بیان اینکه ۱۳۰ فرزند شهید در مدارس استان تحصیل می‌کنند،. ادامه داد: در راستای برگزاری کنگره ملی شهدای قم، با۲۴۰ خانواده شهدا دیدار کرده‌ایم و به همین مناسبت نیز مراسم شب شعری ۱۸ آبان ماه با موضوع فرهنگ ایثار و شهادت و با حضور ۷ شاعر فرهنگی و ۳ دانش‌آموز برگزار می‌شود.

وی گفت: برگزاری یادواره یک‌هزار شهید فرهنگی و دانش‌آموز با همکاری بسیج دانش‌آموزی و اوقاف در امامزاده سید علی(ع)، توزیع آخرین چاپ کتاب زندگینامه و وصیت‌نامه شهدای فرهنگی استان، همچنین میزبانی ۱۰۰ مدرسه از شهید گمنام و حضور در گلزار شهدا از جمله برنامه‌های آموزش‌وپرورش در راستای برگزاری کنگره ملی شهداست.

مشاور فرهنگی کنگره ملی شهدای استان قم نیز گفت: یکی از فعالیت‌های کنگره ملی شهدای استان قم برگزاری یادواره در ۱۴۰۰ مدرسه سطح استان روز شنبه ۱۴ آبان ماه مصادف با رحلت حضرت معصومه(س) برگزار می‌شود.

حسن مالکی‌نژاد افزود: برگزاری یادواره شهدا در مدارس نقطه عطفی برای زنده نگه‌داشتن یاد شهدا و رساندن پیام شهدا به دانش‌آموزان است.

وی اضافه کرد: زبان هنر بهترین وسیله برای رساندن پیام شهدا به دانش‌آموزان است و در این راستا اقدامات هنری بسیاری در مدارس صورت گرفته‌است.

قم بیش از ۶ هزار و ۹۰ شهید تقدیم انقلاب کرده‌ است؛ این استان همچنین ۱۱ هزار و ۳۶۱ جانباز تقدیم انقلاب اسلامی کرده است و ۵۹۱ آزاده و بیش از ۴۰۰ شهید مدافع حرم دارد.

جمعیت ایثارگری استان قم (شهیدان، جانبازان، آزادگان، ایثارگران و خانواده‌های ایشان) حدود ۷۰ هزار نفر هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha