توزیع بیش از ۸۹ هزارتن کالاهای اساسی در استان زنجان

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان از توزیع بیش از ۸۹ هزار تن کالاهای اساسی در از اول فروردین تا آخر مهر ماه سال ۱۴۰۱ در استان زنجان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا)‌زنجان ، ولی اله زمانی با اعلام این خبر اظهار کرد: بیش از ۸۹ هزارتن انواع کالاهای اساسی شامل گندم، برنج، شکر و آرد در راستای ماموریت‌های اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان با هماهنگی کارگروه تنظیم بازار توزیع شده است.

وی با اشاره به اینکه ۸۰ هزارتن آرد برای مصارف شهروندان زنجانی توزیع شده است، افزود: برای تولید آرد بیش از ۶۷ هزار و ۳۳۶ تن گندم از ذخایره اداره کل به کارخانجات آردسازی استان اختصاص داده شده و مابقی آرد مورد نیاز از کارخانجات سایر استان ها تامین گردیده است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان با اشاره به اینکه بیش از ۶۸ هزار و ۴۹۳تن آرد برای مصارف واحدهای خبازی توزیع شده است بیان کرد: همچنین بیش از ۲ هزار ۵۳۶تن آرد نیز برای مصارف خام روستایی فاقد نانوایی و بیش از ۸ هزار و ۸۳۹ تن آرد برای مصارف صنف و صعنت توزیع شده است.

زمانی ادامه داد: بیش از ۶ هزار و ۱۴۸ تن شکر سفید در بسته‌بندی‌های مختلف با قیمت ۱۸ هزار تومان برای هر کیلوگرم در اختیار بخش خانوار و صنف و صنعت در استان زنجان قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: بیش از ۲ هزار و ۸۵۶ تن برنج از انواع تایلندی، پاکستانی و هندی برای مصرف خانوارها، صنف و صنعت از محل ذخایر استان، متناسب با موجودی انبارها و با قیمت درب انبار به منظور عرضه در سطح استان زنجان توزیع شده است.

این مسئول تصریح کرد: برنج تایلندی رده "ب" در بسته‌بندی‌ های ۱۰ و ۴۰ کیلویی با قیمت هر کیلوگرم ۱۱ هزار تومان و ۵۰ کیلویی با قیمت هر کیلوگرم ۱۰ هزار تومان و برنج پاکستانی با قیمت هر کیلوگرم ۱۹ هزارتومان و برنج هندی "۱۱۲۱" با قیمت هر کیلوگرم ۱۷ هزارتومان برای مصرف‌کنندگان در سطح استان زنجان عرضه شده است.

زمانی در رابطه با موجودی انبارهای استان زنجان، گفت: اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان در حال رایزنی برای افزایش ذخایر استراتژیک استان بوده و میزان موجودی کالاهای اساسی استان در حد قابل قبول است.

وی عنوان کرد: در انبار کالاهای اساسی این اداره کل به مقدار مورد نیاز استان انواع کالاهای اساسی شامل گندم، برنج و شکر ذخیره و نگهداری شده تا در موقع نیاز و بر اساس هماهنگی ستاد تنظیم بازار برای مصرف شهروندان زنجانی اختصاص گردد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha