حل معضل جمع‌شدگی آسفالت در ایستگاه‌های اتوبوس

شهردار منطقه ۶ از انجام عملیات بتن‌ریزی الیافی در ایستگاه‌های اتوبوس تندرو برای حل معضل جمع شدگی آسفالت خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت، رضا محمدی با اشاره به اهمیت موضوع ایمنی در خطوط ایستگاه‌های اتوبوس تندرو گفت: در سطح منطقه، ۳۶ ایستگاه بی آر تی وجود دارد که با توجه به میزان ترددهای زیاد در بخش مرکزی شهری، به‌منظور جلوگیری از ایجاد وقفه در جابجایی شهروندان و تأمین ایمنی آن‌ها بهسازی این ایستگاه‌ها در دستور کار قرار گرفت.

شهردار منطقه ۶ ادامه داد: سه ایستگاه در بخش‌های مرکزی و پرتردد شهرداری قلب پایتخت تا کنون به طور کامل با بتن الیافی بهسازی شده که به واسطه این اقدام، معضل جمع شدگی آسفالت این خطوط مرتفع شد.

وی با تشریح جزئیات این اقدام خاطرنشان کرد: با بهسازی کامل ۳۶ ایستگاه در منطقه ۶ شهروندان دیگر با مشکل جمع شدگی یا چین خوردگی آسفالت در خطوط اتوبوس‌های تندرو مواجه نخواهند شد، این مشکل علاوه بر خطرات ایمنی، در زمان حرکت و سرعت خدمت رسانی نیز اختلال ایجاد می‌کرد.

بتن الیافی یک نوع کامپوزیت است که با بکارگیری الیاف تقویت کننده داخل مخلوط بتن، مقاومت کششی فوق العاده افزایش می‌یابد. از این بتن به عنوان یک ماده جهت تولید سطوح مقاوم استفاده می‌شود.با این بتن سطح آسفالت ایستگاه با بتن بسیار مقاوم و فوق العاده در برابر ترک خوردگی و کنترل شکستگی جایگزین می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha