فعال شدن گشت ویژه پیشگیری از سرقت تجهیزات برق رسانی در استان کرمان

رئیس پلیس آگاهی کرمان، گفت: با همکاری نیروی انتظامی و سایر نهادهای مربوطه، گشت های ویژه به منظور پیشگیری از سرقت تجهیزات برق‌ رسانی در سراسر استان راه اندازی شده است.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ سرهنگ یدالله حسن پور، گفت: حوزه شهری کرمان و همچنین دیگر شهرستان هایی که دارای فراوانی وقوع سرقت سیم برق هستند، بلوک بندی و مسئولیت پیشگیری از وقوع سرقت سیم برق به تیم های انتظامی، تیم هایی از گشت رضویون سپاه و بخشی دیگر نیز به شرکت های مراقبتی و انتظامی واگذار شده است.

وی افزود: این تیم ها ضمن گشت زنی محسوس و نامحسوس در محله ها و معابر اصلی و فرعی، از ظرفیت نظارت تصویری و همکاری خود اهالی نیز به منظور پایش اماکن عمومی و معابر بهره خواهند برد.

رئیس پلیس آگاهی کرمان، تصریح کرد: در راستای ساماندهی کارگاه های ضایعاتی نیز ماموران انتظامی از تمامی این کارگاه ها و مراکز ذوب فلزات به طور مستمر بازدید می کنند و کارگاه های فاقد مجوز با هماهنگی قضایی پلمب می شوند.

سرهنگ حسن پور، ادامه داد: همچنین با استقرار نیرو در محورهای ورودی و خروجی و حتی در معابر فرعی از بار کامیون ها بازید و از تردد محموله های ضایعات سرقتی جلوگیری خواهد شد.

وی متذکر شد: از آنجا که درصد زیادی از سرقت های خرد سیم برق توسط افراد معتاد یا معتادین متجاهر صورت می گیرد، طی اجرای طرح هایی با همکاری اداره بهزیستی، پلیس و شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در راستای جمع آوری این قشر و نگهداری موثرتر آنان در کمپ های مربوطه اقدام خواهد شد، چه بسا حضور نابسامان این قشر در سطح جامعه موجب نارضایتی هایی برای شهروندان نیز بوده است.

رییس پلیس آگاهی استان کرمان، خاطرنشان کرد: در کنار این تدابیر لازم است رسانه های دیداری و شنیداری و کانال های پرمخاطب نیز بیش از پیش در راستای آگاه سازی مردم و تاکید بر توجه به اصول خودمراقبتی فعالیت کنند.

سرهنگ حسن پور از هم استانی ها درخواست کرد: در این رابطه از عموم شهروندان می خواهیم تردد افراد و خودروهای مشکوک در محله خود و وقوع خاموشی های نامتعارف را به پلیس و سامانه اتفاقات برق گزارش کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha