آیین کلنگ زنی طرح آبخیزداری و کنترل سیلاب در کارخانه سیمان لامرد

با حضور فرماندار و جمعی از مسوولان اجرایی شهرستان لامرد عملیات اجرایی دومین طرح آبخیزداری و کنترل سیلاب در کارخانه سیمان لامرد آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از فارس, ابراهیم غلامزاده مدیرعامل کارخانه سیمان لامرد گفت:با اعتباری افزون بر ۱۲ میلیارد ریال دومین طرح آبخیزداری کارخانه سیمان لامرد با نظارت اداره منابع طبیعی شهرستان اغاز شده است که امیدواریم تا دو ماه آینده به بهره برداری برسد.

مدیرعامل کارخانه سیمان لامرد در آیین آغاز فعالیت اجرایی این طرح در این کارخانه گفت:یکی از اهداف اجرای این طرح جلوگیری از فرسایش خاک و کمک به توسعه فضای سبز و حمایت از کشاورزان منطقه است که امیدواریم در مدت زمان تعیین شده به پایان برسد.

مدیرعامل کارخانه سیمان لامرد گفت: اولین طرح آبخیزداری این کارخانه ۵ سال پیش اجرا شد که موجب بالا آمدن چشمگیر سطح آب چاهای منطقه شد و به گفته کارشناسان در طرح دوم میزان تزریقی آب به زمین دوبرابر خواهد شد.

کرامت فر فرماندار شهرستان لامرد نیز گفت: کارخانه سیمان لامرد در موضوع سلامت محیط و توجه به فضای سبز یکی از بنگاه‌های اقتصادی پیشرو بوده که ما قدردان تلاشهای آن هستیم.

در ادامه مهندس نکونگو رییس اداره منابع طبیعی لامرد گفت: ما در شهرستان لامرد پنجاه طرح ابخیزداری را در شهرستان لامرد اجرا کردیم که همه آنها با اعتبارات دولتی انجام شده است و فقط دو طرح آن با اعتبارات بخش خصوصی بوده که هر دو طرح با هزینه کارخانه سیمان لامرد انجام شده است.

گفتنی است در آغاز عملیات اجرایی این طرح معاون فرماندار و جمعی از مدیران اجرایی شهرستان نیز حضور داشتند.

خبرنگار:جمشید غضنفری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha