بازنگری در شاخص های کمی و کیفی برای سطح بندی خدمات داوطلبانه

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر گفت: بازتعریف مفاهیم سازمانی و خدمات داوطلبانه در قالب دستورالعمل عضویت و آیین نامه خدمات داوطلبانه و بازنگری در شاخص های کمی و کیفی برای سطح بندی خدمات داوطلبانه ضروری است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت، وحید سلیمی در جلسه کارگروه بازنگری دستورالعمل عضویت که با حضور مدیران سازمان و جمعی از معاونان داوطلبان جمعیت استان ها برگزار شد، با اشاره به تغییر راهبرد سازمان متبوعش بر اساس مقتضیات زمانی، نیاز به بازتعریف مفاهیم سازمانی و خدمات داوطلبانه در قالب دستورالعمل عضویت و آیین نامه خدمات داوطلبانه را اجتناب ناپذیر دانست و افزود: بازنگری در شاخص های کمی و کیفی برای سطح بندی خدمات داوطلبانه، عواملی تعیین کننده در راستای ارزیابی پیشرفت و کیفیت فعالیت ها، میزان اثرگذاری، اثربخشی، کارآمدی، بهره‌وری و میزان تاثیری است که در توسعه فرهنگ خدمات داوطلبانه به وجود می‌آورند.

وی توسعه منابع انسانی عضو وداوطلب مورد نیاز جمعیت، مدیریت شایسته تر آن ها بر اساس سطوح مشارکت شان، ارتقای انگیزه و نیز پویایی، کارآمدی و روزآمدی برنامه های عام المنفعه این سازمان را در شمار اهداف مندرج در دستورالعمل عضویت در جمعیت هلال احمر عنوان کرد و تاکید کرد: هدف غایی، ایجاد همسویی و مسئولیت پذیری هر چه بیش تر اعضا و داوطلبان با طرح ها و برنامه های انسان دوستانه جمعیت هلال احمر است.

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر تصریح کرد: بازنگری دستورالعمل عضویت مبتنی بر مستندسازی تجربه های موفق ملی و جهانی و همچنین آرای موثر معاونان داوطلبان جمعیت هلال احمر استان هاست.

به گفته سلیمی با توجه به گستردگی و تنوع در حوزه های خدمات اجتماعی، هدف گذاری و ایجاد ارتباطات اثربخش درون و برون سازمانی برای تحقق اهداف از اهمیت بالایی برخوردار است که در این زمینه توسعه آموزش برای اعضا و داوطلبان حقیقی و حقوقی در مدل سازمانی مدنظر قرار می گیرد.

بنابراین گزارش، کارگروه مذکور به مدت 3 روز متوالی از 16 لغایت 18 ام آبان ماه سال جاری در سازمان داوطلبان، به بازنگری دستورالعمل عضویت در جمعیت هلال احمر می پردازند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha