اعلام هشدار سطح زرد هواشناسی در استان کرمان

اداره کل هواشناسی استان کرمان، در خصوص ورود سامانه بارشی به استان کرمان و وقوع رگبار و تندبادهای لحظه ای، هشدار سطح زرد هواشناسی را جهت اطلاع هم استانی ها صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ این سامانه از اواخر وقت امروز سه شنبه ۱۷ آبان ۱۴۰۱ در نیمه غربی استان کرمان شروع به فعالیت خواهد کرد و اوج فعالیت این سامانه چهارشنبه ۱۸ آبان ۱۴۰۱ در شهرستان‌ های کرمان، ارزوئیه، انار، بافت، بردسیر، بم، جیرفت، رابر، راور، راین، رفسنجان، زرند، سیرجان، شهربابک، صفاییه، فاریاب، فهرج، قلعه گنج، کهنوج، کوهبنان، گلباف، لاله زار، ماهان، منوجان و میانده جیرفت خواهد بود.

علاوه بر رگبار پراکنده در اکثر مناطق، وزش باد به نسبت شدید، گرد و خاک، بارش باران، رعد و برق و در ارتفاعات و مناطق کوهستانی بارش برف و وزش تندبادهای لحظه‌ ای پیش بینی می‌ شود.

اثر این مخاطره شامل کاهش کیفیت هوا و احتمال بروز خسارت به علت شدت وزش باد، آب گرفتگی معابر عمومی، جاری شدن روان آب از بالادست و احتمال لغزندگی سطح جاده‌ های کوهستانی به واسطه بارش برف می باشد.

لذا عدم توقف و تردد و چرای دام در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها، پرهیز از صعود به ارتفاعات، اطلاع رسانی به موقع توسط رسانه ها، آمادگی فرمانداری ها، شهرداری ها و سایر دستگاه های اجرایی ذیربط جهت اتخاذ تمهیدات لازم برای کاهش خسارات احتمالی توصیه می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha