نشست مسئولان انتقال خون گروه پنج در تهران برگزار می شود

دستیار ویژه وزیر و مدیرکل همکاری های بین الملل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از برگزاری نشست مسئولان انتقال خون گروه پنج در تهران خبر داد.

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت،دکتر محمدحسین نیکنام در پایان دوازدهمین کمیته هماهنگی و برنامه ریزی امور بین الملل که با حضور نمایندگان معاونت ها و سازمان های تابعه وزارت بهداشت برگزار شد، به وبدا گفت: دستور کار امروز این کمیته همکاری های گروه پنج و بررسی برنامه یک سال آینده این گروه بود. در این جلسه درباره برگزاری نشست مسئولان انتقال خون کشورهای افغانستان، پاکستان، ایران و عراق که در ماه‌های آتی در تهران برگزار می شود، تصمیماتی اخذ شد.
وی افزود: برگزاری این نشست در تهران فرصت خوبی برای طرح مباحث مرتبط با انتقال خون و انتقال تجربیات جمهوری اسلامی ایران در این زمینه به کشورهای گروه پنج خواهد بود. ایران در انتقال خون دستاوردهای بسیار ارزشمندی داشته است. ما محصولات مرتبط با انتقال خون، دستگاه ها و ملزومات زیادی داریم که می توانیم در قالب یک نمایشگاه جانبی در این نشست، کشورهای عضو گروه پنج را در جریان تولیدات و پیشرفت های کشور قرار دهیم.
وی ادامه داد: موضوع دیگر جلسه امروز کمیته هماهنگی و برنامه ریزی امور بین الملل، توسعه همکاری ها با کشور ترکیه بود. ما در حال طراحی ارتباطات مستقیم و گسترده با این کشور هستیم. در این جلسه درباره عناوین این همکاری تبادل نظر شد. زمینه های همکاری و توسعه ارتباطات بیمه ای، گردشگری سلامت، تبادل استاد و دانشجو و سایر حوزه های سلامت، بین ایران و ترکیه وجود دارد.

دستیار ویژه وزیر و مدیر کل امور بین الملل وزارت بهداشت گفت: در آینده نزدیک دکتر عین اللهی وزیر بهداشت به همراه هیاتی متشکل از نمایندگان معاونت ها و سازمان هایی که برنامه هایی برای توسعه روابط حوزه سلامت با ترکیه دارند، به کشور ترکیه سفر خواهند داشت.


برنده شدن 18 شرکت دارویی ایران در مناقصات سوریه
دکتر نیکنام با اعلام این که در زمینه دارو و تجهیزات پزشکی نیز در حال آماده سازی زمینه برای توسعه همکاری ها با کشورهای گروه پنج و ترکیه هستیم، اظهار داشت: خوشبختانه این همکاری ها دستاوردهای خوبی به همراه داشته است. به نحوی که پس از سفر دکتر عین اللهی به سوریه 18 شرکت دارویی ایران در مناقصه های سوریه برنده شدند.
دستیار ویژه وزیر و مدیرکل همکاری های بین الملل وزارت بهداشت تصریح کرد: در کشور روسیه نیز نمایشگاهی از 18 تا 22 آذر ماه در حوزه سلامت و بصورت بین المللی برگزار می شود که جلسه ای در همین ارتباط با شرکت های دارویی و تجهیزات پزشکی داشتیم تا در این نمایشگاه بین المللی حضور همه جانبه ای داشته باشیم.
وی در پایان اظهار امیدواری کرد وزارت بهداشت بتواند در حوزه اقتصادی با توجه به ظرفیت های خوبی که در حوزه سلامت کشور وجود دارد به جایگاه شایسته ای برسد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha