به 83 روستا در قالب «نذر آب5» آبرسانی شده است

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر گفت: تاکنون به 83 روستای کشور و در قالب طرح ملی نذر آب 5 آبرسانی شده است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت، وحید سلیمی در حاشیه افتتاح طرح نذر آب 5، در روستای خلیفه قشلاق شهرستان خدابنده در استان زنجان گفت: امسال برای پنجمین سال متوالی سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر نسبت به اجرای طرح نذر آب 5 اقدام کرد.

وی ادامه داد: در سال‌های گذشته در چهار استان جنوبی کشور طرح نذر آب را اجرا کردیم، این در حالی است که با توجه به گستردگی تنش آبی و تقارن امسال با صد سالگی تاسیس جمعیت هلال احمر، این طرح در 100 روستا و در همه استان‌های کشور در حال اجراست.

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر افزود: طرح نذر آب 5، در استان زنجان نیز در 2 روستای قره ولی و خلیفه قشلاق شهرستان خدابنده انجام می‌شود.

سلیمی با اشاره به ارائه خدمات در این دو روستا افزود: تاکنون آبرسانی به 83 روستای کشور در قالب طرح ملی نذر آب 5 اجرا شده است و تا پایان آبان‌ماه اجرای طرح ادامه دارد.

این مقام مسئول گفت: در روستاهای قره ولی و خلیفه قشلاق شهرستان خدابنده دستگاه های تصفیه آب با ظرفیت تصفیه 10هزار لیتر آب آشامیدنی در شبانه روز نصب شد.

وی اضافه کرد: با استفاده از ظرفیت اهالی این روستاها ۵۳۰۰ متر لوله کشی آب آشامیدنی تا درب منازل مسکونی در روستاهای خلیفه قشلاق در دست اجراست.

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران، ارزش ریالی این خدمات در سطح کشور در قالب طرح ملی نذر آب را بیش از 170میلیارد ریال بیان کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha