دستگاه آنژیوگرافی محیطی بیمارستان شهید هاشمی‌نژاد به‌زودی راه‌اندازی می‌شود

رییس مرکز آموزشی پژوهشی درمانی شهید هاشمی‌نژاد از مراکز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد، از راه‌اندازی دستگاه آنژیوگرافی محیطی این مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی در طی روزهای آتی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از خراسان رضوی،دکتر سیدمحمد موسوی اظهار کرد: بیمارستان شهید هاشمی‌نژاد مجهز به دستگاه آنژیوگرافی محیطی شده و در این خصوص باید اشاره کنیم که نخستین بیمارستانی هستیم که به چنین دستگاه تخصصی مجهز شده‌ایم.

وی تصریح کرد: این دستگاه در زمینه تنگی و گرفتگی عروق مغزی و عروق محیطی مورد استفاده قرار می‌گیرد و با توجه به اینکه بیمارستان هاشمی‌نژاد سانتر ترومای شمال شرق مشهد است به دنبال ارتقاء این دستگاه به آنژیوگرافی قلبی، هم هستیم.

رئیس بیمارستان شهید هاشمی‌نژاد با بیان اینکه استفاده از این دستگاه کمک شایانی در زمینه ارتقاء کیفیت خدمات‌رسانی در موضوعات تشخیص صحیح و درمان اثربخش بیماران قلبی و عروقی می‌کند، خاطرنشان کرد: همچنین در حین انجام این روش درمانی می‌توان در صورت گرفتگی از بالون یا استنت برای باز شدن عروق استفاده کرد و مشکل گرفتگی عروق فرد بیمار را برطرف نمود.

دکتر موسوی تأکید کرد: دستگاه آنژیوگرافی محیطی از آنجایی دارای اهمیت است که اگر در ساعات اولیه مراجعه بیماران، عروق مسدود شده آنها باز شود آثار مخرب سکته مغزی در آنان باقی نمی‌ماند، ضمن اینکه باید اشاره کنیم که بخش‌های CCU ،ICU و اتاق عمل‌های قلب هم آماده فعالیت شده و با راه‌اندازی دستگاه آنژیوگرافی محیطی، خدمات‌رسانی در این بخش‌های تخصصی هم آغاز می‌شود.

وی بیان کرد: ارزش ریالی دستگاه آنژیوگرافی محیطی با نرخ ارز آزاد 30 میلیارد تومان بوده که با پیگیری‌های صورت گرفته از سوی مسئولان دانشگاه علوم پزشکی مشهد و با نرخ ارز دولتی و با قیمت 3 میلیارد و 300 میلیون تومان خریداری شده است، دستگاهی که هم‌اکنون در حال نصب بوده و طی روزهای آینده راه‌اندازی می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha