اجرای مانور در مدارس تا آموزش حفاظت از گفتار/ ۱۰۰ برنامه در هلال احمر گلستان طی هفته نکوداشت پدافند غیرعامل اجرا شد

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان مهمترین برنامه های اجرا شده با موضوعات پدافند غیرعامل در استان را تشریح کرد.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) از گرگان؛ قاسم غریب آبادی گفت: پدافند غیرعامل و روش های نوین آن به عنوان ابزار و عوامل جدایی ناپذیر امدادونجات است، امدادونجات بیش ترین تاثیر را در حفظ سرمایه های انسانی در هنگام بروز حوادث طبیعی و انسان ساخت به عهده دارد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان در خصوص برنامه های منطبق با نکوداشت هفته پدافند غیرعامل در این استان اظهار کرد: هلال احمر گلستان با بهره گیری از تمام ظرفیت ها در سطح ستادی، معاونت ها و شهرستان ها توانست ۱۰۰ برنامه را به اجرا درآورد. این برنامه ها شامل آموزش ها و تمرین های برون سازمانی در مدارس و ادارات به ویژه نیروی انتظامی، بسیج و مراکز فنی و حرفه ای استان و سایر ارگان ها و درون سازمانی در سطح شعب و پایگاه های امدادونجات، مرکز کنترل و هماهنگی عملیات استان(EOC) ویژه امدادگران، داوطلبان و جوانان و با مشارکت خانه های هلال بوده است.

وی با اشاره به اینکه پدافند غیرعامل همواره از تاکیدات مقام معظم رهبری است، خاطر نشان کرد: فعالیت های عمومی اجتماع محور، برپایی نمایشگاه، میزگردهای درگاه های ایمن سایبری، خودحفاظتی، حفاظت تلفنی، پناهگیری و خروج ایمن و آموزش های کمک های اولیه مهمترین مباحثی بوده که در نکوداشت هفته پدافند غیرعامل به آن توجه شده است.

خبرنگار: ملیحه زنگانه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha